تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 11:48
کد خبر : 7146

شومن‌های سیاسی و «رئیس‌جمهوری که به فروش می‌رسد»

شومن‌های سیاسی و «رئیس‌جمهوری که به فروش می‌رسد»

دموکراسی در کنار مواهبش ضایعاتی هم دارد؛ ساختاری که قرار است مردمسالاری باشد گاهی با ترفندهای رسانه‌ای موجب فریب مردم می‌شود. از سوی دیگر، ظهور و بروز نمایش سیاست به جای عملکرد واقعی، از جمله معضلات اصلی این سیستم است.   در بسیاری از نظام‌های دموکراسی بیشتر از اینکه سیاستمدار با مردم ارتباط یابد، ماجرا

دموکراسی در کنار مواهبش ضایعاتی هم دارد؛ ساختاری که قرار است مردمسالاری باشد گاهی با ترفندهای رسانه‌ای موجب فریب مردم می‌شود. از سوی دیگر، ظهور و بروز نمایش سیاست به جای عملکرد واقعی، از جمله معضلات اصلی این سیستم است.

 

در بسیاری از نظام‌های دموکراسی بیشتر از اینکه سیاستمدار با مردم ارتباط یابد، ماجرا اینگونه می‌شود که یک «شومن» می‌کوشد با جذابیت‌های مختلف دل مردم را برباید.

 

درباره این موضوع کتاب «یک رئیس جمهور به فروش می‌رسد»، اثر «جو مک‌جی‌نیس»‌ از روزنامه‌نگاران کهنه‌کار آمریکایی چند دهه پیش روایتی جذاب از سیاه‌بازی‌های سیاسی ارائه داده‌است.

 

 

به گزارش ایران مامن، با نزدیک شدن به موعد انتخابات بسیاری از افراد ژست تبلیغاتی به خود می‌گیرد. وقتی «محمدرضا عارف»‌ برای کاندیداتوری مجلس دهم ثبت‌نام کرد وارد مترو شد. برای این دوره «محسن رضایی»‌ گفته با لباس مبدل و به‌طور ناشناس میان مردم می‌رود اما کاربران شبکه‌های اجتماعی با شوخی با آن برخورد کرده و می‌گویند مگر کسی هست که وی را نشناسد و او پنهانی میان مردم رفت‌وآمد کند.

 

باورپذیر بودن در میان این همه شوآف‌های انتخاباتی، از بهترین تبلیغات برای پیروزی در انتخابات است؛ تصویری که شاید «علی مطهری»‌ از خود بروز می‌دهد. دیروز آشکارا از عقاید رای‌فراری‌دهنده‌اش درباره حجاب گفت تا فردا که درباره مشکل اصلی مردم یعنی معیشت سخن می‌گوید، باورپذیرتر از همه جلوه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات