تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 23:10
کد خبر : 7170

چه خبر از «عماد شرقی»؟

چه خبر از «عماد شرقی»؟

اظهارات چند روز پیش سخنگوی کاخ سفید بار دیگر موضوع محکومان دوتابعیتی‌های ایرانی- آمریکایی را مورد توجه رسانه‌های غربی قرار داد. به گفته «ند پرایس»، افرادی چون «سیامک نمازی» و پدرش «باقر نمازی»، «مراد طاهباز»، « کارن وفاداری» و … باید زودتر آزاد شوند.   در میان این اسامی به «عماد شرقی» هم برمی‌خوریم؛ تاجری

اظهارات چند روز پیش سخنگوی کاخ سفید بار دیگر موضوع محکومان دوتابعیتی‌های ایرانی- آمریکایی را مورد توجه رسانه‌های غربی قرار داد. به گفته «ند پرایس»، افرادی چون «سیامک نمازی» و پدرش «باقر نمازی»، «مراد طاهباز»، « کارن وفاداری» و … باید زودتر آزاد شوند.

 

در میان این اسامی به «عماد شرقی» هم برمی‌خوریم؛ تاجری دو تابعیتی که بارها به سوژه رسانه ­ای کشورهای غربی بدل شد.

 

۲۵ دیماه ۱۳۹۹ بود که اخبار تایید نشده ­ای از دستگیری «عماد شرقی» معاون بین‌الملل «هدلینگ سرآوا» و سرمایه­ گذار برندهایی چون «دیجی‌کالا» و «علی بابا» حین خروج غیرقانونی از کشور منتشر شد.

 

اندکی بعد مشخص شد این فرد در مراجع قضایی دارای پرونده جاسوسی بوده و برای این جرم نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شده است اما به دلایلی با قرار وثیقه آزاد بوده که حین فرار دوباره در مرزهای غربی بازداشت می­ شود.

 

در حالی که تهران مدعی است این فرد به اتهام جمع ­آوری اطلاعات نظامی بازداشت شده، مطبوعات غربی تلاش دارند او را آخرین شهروند دوتابعیتی بازداشت شده و قربانی تنش ایران با آمریکا و کشورهای غربی معرفی کنند. در تبلیغات این رسانه­ ها تلاش می­ شود از او با نام «عماد ادوارد شرقی» با زوجی هنرمند و نویسنده یاد شود.

 

با اینکه اطلاعات زیادی از جرایم او به دلیل حساسیت شرکت­ ها و نهادهای محل فعالیتش (جهت حفظ اسرار ملی) منتشر نشده؛ اما رسانه ­های غربی روایت خاص خود را دارند. این رسانه ­ها با ارتباط دادن این بازداشت به روی کار آمدن رئیس­ جمهور جدید در آمریکا تلاش دارند روند رسیدگی به اتهامات او را سیاسی کرده و با بزرگنمایی این بازداشت به عنوان اولین زندانی دو تابعیتی در  دوره بایدن به سیاه نمایی کلیت ماجرا و اقدامات ایران بپردازند.

 

به گزارش ایران مامن، عماد شرقی متولد ایران و تحصیل کرده آمریکا است که سال ۲۰۱۶ با همسرش به ایران بازگشته است. او اندکی پیش از دستگیری، در برخی شرکت­ های سرمایه محور فناوری مشغول به فعالیت بوده با این حال اطلاعات قابل تاییدی در خصوص نحوه همکاری و سرمایه گذاری او در شرکت هایی مانند دیجی کالا و علی بابا در دسترس نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات