تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 19:03
کد خبر : 7192

غنی‌سازی ۶۰درصدی برای عبور از وضعیت «قورباغه‌پزان»

غنی‌سازی ۶۰درصدی برای عبور از وضعیت «قورباغه‌پزان»

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه عصر امروز از غنی‌سازی ۶۰درصدی خبر داد و اعلام کرد علاوه بر جایگزینی ماشین‌های تخریب‌شده، هزار سانتریفیوژ با ۵۰ درصد ظرفیت مضاعف به ماشین‌های موجود در نطنز اضافه می‌شود.   این خبر بعد از انفجار نطنز دومین شوک به روند مذاکرات برجامی وین طی سه روز اخیر است. از

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه عصر امروز از غنی‌سازی ۶۰درصدی خبر داد و اعلام کرد علاوه بر جایگزینی ماشین‌های تخریب‌شده، هزار سانتریفیوژ با ۵۰ درصد ظرفیت مضاعف به ماشین‌های موجود در نطنز اضافه می‌شود.

 

این خبر بعد از انفجار نطنز دومین شوک به روند مذاکرات برجامی وین طی سه روز اخیر است. از دید ناظران، سلسله چانه‌زنی‌های دیپلماتیک با غربی‌ها در مرحله عمل بی‌نتیجه مانده است.

 

برجام

 

اروپایی‌ها در زمان «دونالد ترامپ» محور این مذاکرات بودند اما عاقبت ثابت کردند که واقعا «آقااجازه» هستند و همه طرح‌ها درباره راه‌اندازی کانال‌های مالی معلق ماند. پس از روی کارآمدن «جو بایدن» نیز همین رویه در حال پیگیری است و پرونده چطور اجرا شدن برجام دوباره روی میز مذاکره قرار گرفته است.

 

برخی کارشناسان معتقدند غربی‌ها درحال « قورباغه‌پزان» ایران هستند و دور تسلسل گفت‌وگوها صرفا برای مذاکره انجام می‌پذیرد و جز معطلی ایران در راستای دست‌یابی به امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی نتیجه‌ای ندارد؛ روندی که از دید تهران حالا باید دچار تغییری جدی شود.

 

امیر حمزه نژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات