تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 فروردین 1400 - 15:59
کد خبر : 7241

انفجار نطنز، معمای وین و اسرائیلیات «بی بی»

انفجار نطنز، معمای وین و اسرائیلیات «بی بی»

انفجار روز ۲۲فروردین در نطنز پس‌لرزه‌هایی جدی دارد و در این میان تحلیل‌هایی گوناگون از انگیزه عوامل آن و تبعاتش به گوش می‌رسد.   یکی از قابل‌تامل‌ترین اظهارنظرها مربوط به مدیرمسئول «کیهان» است که گفته شواهد بسیاری حاکی از آن است که این خرابکاری با هدف ادامه روال کنونی مذاکرات در وین صورت گرفته است

انفجار روز ۲۲فروردین در نطنز پس‌لرزه‌هایی جدی دارد و در این میان تحلیل‌هایی گوناگون از انگیزه عوامل آن و تبعاتش به گوش می‌رسد.

 

یکی از قابل‌تامل‌ترین اظهارنظرها مربوط به مدیرمسئول «کیهان» است که گفته شواهد بسیاری حاکی از آن است که این خرابکاری با هدف ادامه روال کنونی مذاکرات در وین صورت گرفته است و نه اخلال و یا مخالفت با آن!

 

در همین زمینه برخی تحلیلگران می‌گویند به نفع ایران نیست که در این شرایط مذاکرات را ادامه دهد. از این منظر، هر چند دستگاه دیپلماسی می‌گویند دست ما در وین پر است اما خسارات انفجار نطنز عملا تهران را در موضع ضعف قرار داده است.

 

به گزارش ایران مامن، «عبدالله شهبازی» در این باره و در پاسخ به گمانه‌های موجود مبنی هماهنگی آمریکا و اسرائیل در انفجار نطنز نوشته است: خطر آنجا است که بر پایه این تحلیل اقداماتی چون حمله موشکی به مواضع آمریکا در عراق و سایر کشورهای منطقه انجام گیرد و به ایران یا گروه‌های هوادار ایران منتسب شود مانند حمله موشکی به فرودگاه اربیل در کردستان عراق که ساعاتی پیش رخ داد. اینگونه اقدامات در چارچوب سناریویی است که نتانیاهو و سایر کانون‌های آشوب‌گر طراحی و اجرا کردند و با انفجار نطنز آغاز شد.

 

این پژوهشگر تاریخ  می‌افزاید: صهیونیست‌های افراطی، که تبار خانوادگی نتانیاهو* به آنان می‌رسد، بنیان‌گذاران تروریسم جدید در خاورمیانه هستند و زمانی که منافع‌شان با سیاست دولت‌های غربی در تعارض قرار گرفته است پروایی نداشتند که به عملیاتی چون ترور و قتل لرد موین وزیر مستعمرات دولت بریتانیا (۲۲ فوریه ۱۹۴۲)، بمب‌گذاری و انفجار هتل شاه داوود اورشلیم و قتل ۹۱ بریتانیایی (۲۲ ژوئیه ۱۹۴۶)، بمب‌گذاری در قطار قاهره- حیفا و قتل ده‌ها نظامی بریتانیایی (فوریه- مارس ۱۹۴۸)،‌ و ترور و قتل کنت فولکه برنادوت میانجی سوئدی سازمان ملل در فلسطین (۱۷ سپتامبر ۱۹۴۸) دست زنند.

 

*بنیامین نتانیاهو موسوم به بی بی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات