تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 22:20
کد خبر : 7346

پکن و اتهام تهدید دموکراسی آمریکا

پکن و اتهام تهدید دموکراسی آمریکا

«ویلیام اوانینا» رئیس سابق مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا اخیرا در مصاحبه ای مدعی شده هیچ کشوری از منظر جمع‌آوری اطلاعات، جاسوسی و تهدید امنیت ملی آمریکا به پای چین نمی ­رسد.   این مقام شناخته شده دولت ترامپ که در دوره بایدن از سمت خود کنار رفته به فاکس نیوز گفته است: با

«ویلیام اوانینا» رئیس سابق مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا اخیرا در مصاحبه ای مدعی شده هیچ کشوری از منظر جمع‌آوری اطلاعات، جاسوسی و تهدید امنیت ملی آمریکا به پای چین نمی ­رسد.

 

این مقام شناخته شده دولت ترامپ که در دوره بایدن از سمت خود کنار رفته به فاکس نیوز گفته است: با اینکه روسیه از منظر نفوذ در فضای مجازی و ایجاد اختلال در دمکراسی دشمن بزرگی برای ما محسوب می­ شود؛ اما هیچ کشوری از منظر جمع­ آوری اطلاعات و جاسوسی به مانند چین منافع ملی را تهدید نمی ­کند.

 

 

به گفته اوانینا، چین از رسانه ­های اجتماعی برای ضربه و ایجاد اختلاف در آمریکا استفاده می­ کند و ضمن اینکه کمپین نفوذ بسیار پیچیده و شدیدی علیه ایالات متحده راه اندازی کرده و هدف از همه این برنامه­ ها تهدید دمکراسی است. روش ­هایی که چین از آنها بهره می­ برد رشوه، باج‌خواهی، معاملات پنهان با افراد شاغل جهت تاثیرگذاری بر سیاست­ ها و نگرش مقامات در راستای تامین منافع چین در سطح جهان است.

 

اوانینا اصرار دارد که ما باید آمریکا را آموزش دهیم تا همه بدانند اقدامات چین چه تبعاتی می­ تواند داشته باشد، این امر نیز با افشاء تبعات اقدامات پکن ممکن خواهد شد.

 

به باور این مقام سابق آمریکایی، اتخاذ هر رویکردی ورای دولت، جامعه اطلاعاتی، نهادهای وضع قوانین، رسانه­ های اجتماعی، شرکت­های بزرگ فناوری و کل جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و کل جامعه باید در مقابل چین قرار گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات