تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 - 22:36
کد خبر : 7378

چین و تعقیب مدیران فراری تا کانادا

چین و تعقیب مدیران فراری تا کانادا

کانادایی‌ها بارها انگشت اتهامشان را به سوی دولت‌های شرقی گرفته و کشورهایی مثل روسیه، چین، ایران و کره شمالی را منبع تهدیدات سایبری عنوان کرده‌اند از جمله مقامات اتاوا می گویند پکن از طریق سرقت اسرار و داده ­های­ مرتبط با مالکیت معنوی و نیز فشار بر جامعه چینی‌تبارهای ساکن کانادا عملاً حاکمیت این کشور

کانادایی‌ها بارها انگشت اتهامشان را به سوی دولت‌های شرقی گرفته و کشورهایی مثل روسیه، چین، ایران و کره شمالی را منبع تهدیدات سایبری عنوان کرده‌اند از جمله مقامات اتاوا می گویند پکن از طریق سرقت اسرار و داده ­های­ مرتبط با مالکیت معنوی و نیز فشار بر جامعه چینی‌تبارهای ساکن کانادا عملاً حاکمیت این کشور را تهدید می‌کند.

 

«دیوید ویگنالت» (David Vigneault) مدیر سرویس اطلاعات و امنیت کانادا (CSIS) به موازات اختلافات دیپلماتیک و تجاری پکن و اوتاوا، برای دومین بار در چند ماه گذشته چین را بازیگری مشکل‌ساز و تهدیدی استراتژیک معرفی کرده است.

 

 

به گفته ویگنالت، دولت چین در تلاش برای رسیدن به یک برتری استراتژیک از طریق کسب مزیت ژئوپولوتیک در همه جبهه­ های اقتصادی، فن آوری، سیاسی و نظامی است؛ اقداماتی که این کشور در دستور کار قرار داده تهدیدی مستقیم برای امنیت و حاکمیت ما محسوب می ­شود.

 

به ادعای این مقام امنیتی، چین برای تحقق اهداف خود، جاسوسی و سرقت اطلاعات مرتبط با امور زیستی و بهداشتی، هوش مصنوعی، محاسبات کوانتوم و فن­آوری های مرتبط با هوا و فضا را در اولویت قرار داده است. در مقابل، چین همواره نقش خود در سرقت اطلاعات را انکار کرده اما تهدیدهای پکن مستمر ادامه دارد.

 

به گزارش ایران مامن، بحث دیگری که به ادعای این مقام کانادایی به تهدیدی برای آنها تبدیل شده عملیات (Operation Fox Hunt) پکن است؛ «عملیاتی که برای شناسایی و بازداشت مقام­ ها و مدیران فاسدی فراری از چین طراحی شده؛ اما در عمل موجبات ارعاب و تهدید مخالفین سیاسی را فراهم آورده است. مجموعه اقدامایی که ذیل این عملیات انجام می ­گیرد رویه و ساختار دیپلماتیک و شهروندان ما را به صورت پیدا و نهان تهدید می­ کند.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات