تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 23:29
کد خبر : 7405

ویندوز۷؛ سیستم عامل بی‌دفاع

ویندوز۷؛ سیستم عامل بی‌دفاع

پلیس فدرال آمریکا هشدار داده به جهت اینکه پشتیبانی شرکت مایکروسافت از «ویندوز ۷» بعد از ده سال پایان یافته؛ این احتمال وجود دارد شرکت‌هایی که از «ویندوز ۷» در سیستم‌های کامپیوتری خود استفاده می‌کنند، در معرض حملات سایبری قرار گیرند.   سیستم عامل «ویندوز ۷ » از اوایل سال ۲۰۲۱ از سامانه ­های پشتیبانی

پلیس فدرال آمریکا هشدار داده به جهت اینکه پشتیبانی شرکت مایکروسافت از «ویندوز ۷» بعد از ده سال پایان یافته؛ این احتمال وجود دارد شرکت‌هایی که از «ویندوز ۷» در سیستم‌های کامپیوتری خود استفاده می‌کنند، در معرض حملات سایبری قرار گیرند.

 

سیستم عامل «ویندوز ۷ » از اوایل سال ۲۰۲۱ از سامانه ­های پشتیبانی ابر شرکت مایکروسافت خارج شده؛ تصمیمی که نگرانی­ هایی برای کاربران و شرکت­های استفاده کننده از این سیستم عامل ایجاد کرده است.

 

اف.بی.آی از شرکت‌ها و سازمان‌های حساس امنیتی خواسته در سریع‌ترین زمان سیستم عامل­ های خود را به روزرسانی و با این اقدام پیشگیرانه داده ­های حساس خود را از تبعات حملات سایبری دور نگهدارند.

 

مایکروسافت نیز اعلام کرده بنا به توافقی که با نهادها اطلاعاتی امنیتی آمریکا داشته، برای کاربران آمریکا امکان به روزسانی از «ویندور ۷» به «ویندوز ۱۰» را تسهیل کرده است. لازم به توجه است با اینکه این شرکت خدمات رایگان به روزرسانی سیستم عامل «ویندوز ۷» را از سال ۲۰۱۶ پایان داده بود؛ اما به دلیل مسائل امنیتی این امکان بار دیگر برای کاربران «ویندوز ۷» در آمریکا ممکن شده است.

 

با وجود همه اقدامات صورت گرفته و همکاری شرکت مایکروسافت؛ هنوز نگرانی ­هایی در این رابطه وجود دارد. این نگرانی برای آمریکا که در ابتدای سال ۲۰۲۰ شاهد بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ خود بوده به مراتب بیشتر است. برای نمونه برخی از شرکت­های امنیتی مدعی ­اند با وجود امکان به‌روزرسانی سیستم‌‌های کامپیوتری به «ویندوز ۱۰»، مشکل ضعف قطعات سخت‌افزاری مرتفع نشده است. برخی از سیستم ­ها‌‌ نیز عمر زیادی دارند و سخت‌افزار آن‌ها از سیستم‌عامل حرفه‌ای‌ ویندوز ۱۰ پشتیبانی نمی‌کند.

از طرف دیگر برخی از شرکت­ها هزینه ­های بالای تغییر و ارتقاء سیستم ­های کامپیوتری را پیش کشیده و هشدار‌ها را نادیده گرفته­ اند. بااین حال به ادعای کارشناسان هزینه‌هایی که برای ارتقاء سیستم‌‌های کامپیوتری یک سازمان اختصاص داده می‌شوند، بسیار کمتر از خسارت‌هایی خواهند بود که درصورت سرقت مالکیت‌های معنوی و اطلاعات محرمانه‌ باید پرداخت شود. کارشناسان امنیتی خواستار نگاهی کلی و آینده نگرانه سازمان‌ها شده­ اند.

 

گفتنی است بخش زیادی از اطلاعیه اف.بی.آی به تبعات و خسارت شرکت­هایی اخصاص دارد که در گذشته در مقابل هشدارهای مرتبط به روز رسانی سیستم­ های خود از ویندوز (XP)  به سیستم­های نوین تعلل داشته­ اند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات