تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 0:01
کد خبر : 7450

ام.آی.سیکس استخدام می‌کند؛ با شرایط آسان‌تر از قبل

ام.آی.سیکس استخدام می‌کند؛ با شرایط آسان‌تر از قبل

سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا جهت تنوع ترکیب نیروها و تسهیل اجرای ماموریت­هایش، قواعد و شرایط استخدامی خود را تغییر داده و به جذب جاسوس با اصالتی غیرانگلیسی روی آورده است.   با این تحول، شرط داشتن پدر و مادری انگلیسی و تولد در این کشور برای استخدام در این نهاد اطلاعاتی حذف شده است. یک

سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا جهت تنوع ترکیب نیروها و تسهیل اجرای ماموریت­هایش، قواعد و شرایط استخدامی خود را تغییر داده و به جذب جاسوس با اصالتی غیرانگلیسی روی آورده است.

 

با این تحول، شرط داشتن پدر و مادری انگلیسی و تولد در این کشور برای استخدام در این نهاد اطلاعاتی حذف شده است. یک منبع ناشناس از «وایت هال» ضمن گفت‌وگو با روزنامه تایمز گفته است: «هدف سازمان اطلاعات خارجی انگلستان از این اقدام دسترسی به استعدادهای خارجی و تنوع بخشی به افکار نیروی کار خود و ارتقای روش­های انجام عملیات­ها بوده است.» این منبع گفته حضور افراد با ملیت­ها و سوابق مختلف این آژانس را قادر می ­سازد در جاسوسی و عملیات­های خود کارایی بیشتری داشته باشد.

 

به گزارش ایران مامن، ام‌آی۶ به عنوان آژانس اصلی اطلاعات خارجی بریتانیا برای اولین بار طی چندین دهه گذشته دست به چنین ابتکاری زده است.

 

 

از سال ۲۰۱۸ فرزندان مهاجران، به شرطی که در خاک بریتانیا متولد شده و دارای گذرنامه باشند، می­ توانند درخواست عضویت کنند. اما این قانون هم اکنون کنار گذاشته شده و فقط شهروند بودن کافی است.

 

یکی از منابع اطلاعاتی که با روزنامه تایمز لندن گفت‌وگو کرده تغییر روش در استخدام نیروهای اطلاعاتی را به منظور تنوع بخشی در افکار کارمندان سازمان­های اطلاعاتی نسبت داده است.

 

لازم به یادآوری است سال ۲۰۲۰ نیز این سازمان با تغییر سن حداقل استخدام از ۲۱ به ۱۸ دامنه افراد متقاضی جذب را افزایش داده بود.

 

طی ماه‌های اخیر چندین روزنامه انگلیسی مدعی شدند، آژانس جاسوسی انگلیس برای اولین بار استخدام برخی «مشاوران نیمه وقت از راه دور» را آغاز کرد که می ­بایست به صورت اینترنتی یا تلفنی با این نهاد همکاری می­ کردند. در همین رابطه نیز آگهی­ های استخدام متعددی برای جذب متقاضی منتشر شد. در این تبلیغات تاکید شده بود سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا به دنبال استخدام افراد مطلوب و متخصص در زمینه­های متتنوع است.

 

با این حال پروفسور «آنتونی گلیس» رئیس مرکز مطالعات امنیت و اطلاعات دانشگاه باکینگهام گفته با این تغییرات در رابطه با اصطلاح «عامل اطلاعاتی» هنوز برخی سردرگمی ­ها به وجود آمده است.

 

در رابطه با قواعد استخدامی سازمان اطلاعاتی انگلستان توجه به یک نکته ضروری است. با وجود حذف برخی شروط که بدان اشاره شد این سازمان هنوز هم قواعد و موانع متنوعی برای استخدام دارد. برای مثال جهت استخدام در سرویس اطلاعات خارجی فرد باید تابعیت انگلستان را داشته و در ۱۰ سال گذشته حداقل ۸ سال را در خاک این کشور گذرانده باشد. ضمن اینکه کسب نمرات هوشی، ریاضیات و … از مقدمات ضروری استخدام است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات