تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 23:35
کد خبر : 7477

بورس؛ رشد واقعی از آبان‌ماه؟

بورس؛ رشد واقعی از آبان‌ماه؟

امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، بورس با افت ۰.۹۶ درصدی برای دومین روز متوالی زیر کف یک میلیون و دویست هزار واحدی ماند.   در معاملات امروز، نماد برکت (داروسازی برکت) بیشترین تراکنش بورس و بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد. همچنین برکت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که

امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، بورس با افت ۰.۹۶ درصدی برای دومین روز متوالی زیر کف یک میلیون و دویست هزار واحدی ماند.

 

در معاملات امروز، نماد برکت (داروسازی برکت) بیشترین تراکنش بورس و بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد. همچنین برکت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۹۶ میلیارد تومان بود.

 

پس از برکت، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و بانک پاسارگاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

 

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و معامله‌گران بیش از ۳.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

به گفته مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه، نقدینگی که پارسال به بازار سرمایه وارد شد هم به صورت اوراق عرضه و اوراق فروش سهام خارج شد و هم قیمت‌ها پایین آمده است. به همین دلیل همه در صف فروش هستند و خریداری نیست.

 

این کارشناس افزود: تصمیماتی که فردا در جلسه سران گرفته می‌شود مهم است که چگونه می‌خواهند طرف تقاضا بازار را سامان دهند. برجام هم باید مشخص شود اما چون یک شوک سیاسی است فعلا تا دولت مستقر تعریف شود این شرایط در بازار حاکم خواهد بود. اما رشد اصلی بازار از آبان و زمانی است که دولت جدید مستقر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات