تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:44
کد خبر : 7495

«رسانه ملی»، برنامه‌هایی برخلاف میل ما و دور از فهم دیگری

«رسانه ملی»، برنامه‌هایی برخلاف میل ما و دور از فهم دیگری

حسود صورت احوالیما نظر قیلماز جفا قیلیر من بیچاره یه حذر قیلماز سانیر کی ناله ی زاریم اونا اثر قیلماز آنی مرورایله عالم ده دربه در قیلماز زمانه ایچره مجرب دیر انتقام زمان همیشه یاخشی یا، یاخشی وئرر، یامانا یامان   به نظر می‌رسد صداوسیما باید تغییراتی بنیادین در جذب مجریان و تدوین برنامه‌های خود

حسود صورت احوالیما نظر قیلماز

جفا قیلیر من بیچاره یه حذر قیلماز

سانیر کی ناله ی زاریم اونا اثر قیلماز

آنی مرورایله عالم ده دربه در قیلماز

زمانه ایچره مجرب دیر انتقام زمان

همیشه یاخشی یا، یاخشی وئرر، یامانا یامان

 

به نظر می‌رسد صداوسیما باید تغییراتی بنیادین در جذب مجریان و تدوین برنامه‌های خود داشته باشد؛ رسانه‌ای که در آن، مجریان یا برنامه‌هایی که هر از گاهی خیلی واضح و بدون تفسیر به شخصیت‌ها، تیم‌های ورزشی، اقوام و… توهین می‌کنند و در نهایت با ایجاد سروصدای مخاطبین یک بیانیه صادر می‌شود تا اینکه نوبت توهین دیگری شود.

 

مشخص نیست این‌همه حساسیت در گزینش‌ها و استخدام‌ها، یا بررسی صلاحیت‌ها و… در صداوسیما برای چه انجام می‌شود و شاید این نوع بررسی‌ها برای رد کردن افراد عادی، جهت استخدام بدون دردسر افراد بند پ و… باشد.

 

سخن از صداوسیما، برنامه‌هایش و توهین‌های مکررش است، توهین این بار از جانب یک فردِ مثلا دکتر و مدرس در یک برنامه آموزشی و به‌کار بردن عبارتی زشت و ناپسند برای شاعر نامی و پرآوازه آذربایجانی «ملا محمد فضولی» است. این نوع نگاه‌ها و توهین‌ها به منِ دیگری، چه ورزشکارباشد، شخصیت سیاسی، فرهنگی، اقوام و…فقط در یک چیز ریشه دارد و آن عدم فهم دیگری است.

 

مشخص نیست تا کی قرار است ما باید مشکل کم فهمی و بدفهمی نسبت به دیگران داشته باشیم. چرا به فهم جهان دیگران نائل نمی‌شویم؟ چرا فکر می‌کنیم به غیر از خود ما دیگران از هیچ حقوقی برخوردار نیستند. چرا حرکت‌های زشت و توهین آمیز به اقوام دیگر هر از گاهی در قالب، فیلم، طنز،‌‌ گزارش ورزشی، تدریس و… باید تکرار شود و نقش دست اندرکاران صداوسیما فقط دادن یک بیانیه عذرخواهی باشد؟

 

آیا صداوسیما فراموش کرده است قبلا در جریان برنامه‌های دیگر از عموم مردم میهن اسلامی به طور عام و مردم آذربایجان به طور خاص همچون در جریان برنامه  فتیله که الحمدالله تعطیله و … از مردم آذربایجان عذرخواهی کرده است؟ شاید هم بهتر باشد چند بیانیه بدون عنوان و تاریخ تدوین کند تا به علت توهین‌های مکرر اتوماتیک‌وار منتشر سازد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات