تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 23:37
کد خبر : 7525

مصوبات دهگانه برای رونق بورس

مصوبات دهگانه برای رونق بورس

شاخص کل بورس، امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه با رشد ۱.۳۲درصدی از کف حمایتی بالاتر رفت و با رسیدن به رقم یک میلیون و ۲۰۲ واحدی، روز سبزی را برای بازار سرمایه رقم زد.   در پایان معاملات امروز، ۸۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۶ نماد بورسی و ۲۱ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۵۷ نماد

شاخص کل بورس، امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه با رشد ۱.۳۲درصدی از کف حمایتی بالاتر رفت و با رسیدن به رقم یک میلیون و ۲۰۲ واحدی، روز سبزی را برای بازار سرمایه رقم زد.

 

در پایان معاملات امروز، ۸۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۶ نماد بورسی و ۲۱ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۵۷ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۷ نماد بورسی و ۹۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۱۱ درصد کاهش یافت و در رقم ۴۸ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۰ درصد کاهش یافت و ۴ هزار و ۲۲ میلیارد تومان شد.

 

به گزارش ایران مامن، رئیس کل بانک مرکزی امروز با تاکید دوباره بر حمایت این نهاد از بازار سرمایه، از ۲جلسه مهم با سران دو قوه مقننه و مجریه خبر داد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: مجاز بودن بانک‌ها در اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری، پیشنهاد مستثنی شدن بانک‌ها از قانون رفع موانع تولید در خرید سهام بورسی غیر مدیریتی، فروش ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام و نیز اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، مواردی از موافقت‌های بانک مرکزی بود.

 

همچنین رئیس سازمان بورس اعلام کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته موفق شدیم ۱۰ مورد مصوبه از ستادی اقتصادی دولت برای حمایت از بورس بگیریم که سه مصوبه با تصویب ستاد اقتصادی دولت از امروز قابلیت اجرا دارد.

 

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی، امروز اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبت بازار به رقم ۲۰۰ میلیون دلار که به صورت ریالی توسط بانک مرکزی کارسازی می‌شود، تصویب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات