تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 22:16
کد خبر : 7544

شرط تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به بورس

شرط تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به بورس

شاخص کل بورس با رشد ۰.۴۳ درصدی روی عدد یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد جای گرفت تا بازار سرمایه این هفته صعودی پایان یابد.   به گزارش ایران مامن، هشتم اردیبهشت برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با افت ۴۲ درصدی

شاخص کل بورس با رشد ۰.۴۳ درصدی روی عدد یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد جای گرفت تا بازار سرمایه این هفته صعودی پایان یابد.

 

به گزارش ایران مامن، هشتم اردیبهشت برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با افت ۴۲ درصدی به ۱۰۳ میلیارد تومان کاهش یافت.

 

 

طی شبانه‌روز اخیر خبر مهم رئیس سازمان بورس این بود که تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجرا است و ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود.

 

البته بعد از اعلام تصویب بسته حمایتی ۳+۷ در هماهنگی دولت، مجلس و بانک مرکزی، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام داشت شرط تسعیر منابع صندوق توسعه ملی در دسترس بودن منابع منتقل شده شده است و نه چاپ پول که آثار تورمی دارد.

 

همچنین بر اساس مصوبه مدیریت عملیات بازار نقد بورس تهران از ۱۲ اردیبهشت حداقل تغییر قیمت هر سفارش وارده در سامانه معاملات با قیمت بیشتر و کمتر از ۵۰۰ تومان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات