تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 12:45
کد خبر : 7578

ترفند نظرسازی تلگرامی؛ ریخت‌وپاش نامزدها برای خرید رای مجازی

ترفند نظرسازی تلگرامی؛ ریخت‌وپاش نامزدها برای خرید رای مجازی

طی ماه‌های گذشته کانال‌های موسمی در تلگرام به راه افتاده که هرچه به موعد رای‌گیری در ۲۸خرداد نزدیک می‌شویم بر تعداد اعضا و ویوی پست‌های آن به شکلی شگفت‌انگیز افزوده‌ می‌شود.   این کانال‌ها را یا ستادهای انتخاباتی از مدت‌ها پیش راه انداخته‌اند یا به‌شکل اجاره‌ای جهت انتشار تبلیغات و همکاری با ستادها پاگرفته‌اند.  

طی ماه‌های گذشته کانال‌های موسمی در تلگرام به راه افتاده که هرچه به موعد رای‌گیری در ۲۸خرداد نزدیک می‌شویم بر تعداد اعضا و ویوی پست‌های آن به شکلی شگفت‌انگیز افزوده‌ می‌شود.

 

این کانال‌ها را یا ستادهای انتخاباتی از مدت‌ها پیش راه انداخته‌اند یا به‌شکل اجاره‌ای جهت انتشار تبلیغات و همکاری با ستادها پاگرفته‌اند.

 

یکی از راه‌های خودنمایی این کانال‌ها، راه‌اندازی نظرسنجی است که نتایج آن را به سود یا زیان نامزدها جهت تاثیر بر رای‌دهندگان و سوق دادن آن‌ها به سمت رای غالب، می‌توان کاملا مهندسی کرد.

 

 

به گزارش ایران مامن، برخی کانال‌ها بخصوص در انتخابات محلی شوراهای اسلامی شهر و روستا از مدت‌ها پیش نظرسنجی‌هایشان را به راه انداخته‌اند. نرخ خرید رای هم طی هفته‌های اخیر برای هر هزار رای بین پنجاه تا یکصد هزار تومان متغیر بوده‌است.

 

بعضی کانال‌ها هم برای طبیعی جلوه‌دادن اوضاع اقدام به خرید کامنت می‌کنند که قیمت آن هر صد کامنت بسته دفاع جانانه از یک نامزد تا گذاشتن یک ایموجیِ صرف بسیار متفاوت است و از پنج‌شش هزار تومان شروع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات