تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 13:08
کد خبر : 7586

هراس رئیس اف.بی.آی از جریانات تندرو آمریکایی

هراس رئیس اف.بی.آی از جریانات تندرو آمریکایی

چندی قبل «کریستوفر وری» رئیس اف.بی.ای درباره با افزایش خطر تروریسم داخلی هشدار داد و مدعی شده «پرونده های مرتبط با این حوزه در سه سال و نیم مدیریت وی دو برابر شده است.»   وی گفته به آمارهایی رسیده که نشان می‌دهد خطر تروریسم داخلی به صورت مستمر در حال افزایش است. این مقام

چندی قبل «کریستوفر وری» رئیس اف.بی.ای درباره با افزایش خطر تروریسم داخلی هشدار داد و مدعی شده «پرونده های مرتبط با این حوزه در سه سال و نیم مدیریت وی دو برابر شده است.»

 

وی گفته به آمارهایی رسیده که نشان می‌دهد خطر تروریسم داخلی به صورت مستمر در حال افزایش است. این مقام امنیتی آمریکا که از سال ۲۰۱۷ ریاست پلیس فدرال را بر عهده دارد مدعی است تعداد پرونده ها و تحقیقات صورت گرفته در این حوزه از ۱۰۰۰ مورد سال ۲۰۱۷ به بیش از ۲۰۰۰ مورد رسیده است.

 

به گزارش ایران مامن، رشد چشمگیر «افراط گرایی خشونت آمیز با انگیزه های نژاد پرستانه» از دیگر موضوعاتی بود که مدیر اف.بی.ای به تشریح آن پرداخته است. در این رابطه بر مبنای آمار ارائه شده از اوت ۲۰۱۷ تا پایان ۲۰۲۰ تعداد پرونده های مرتبط با برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان سه برابر و جرایم مرتبط با افراط گریان و خشونت‌طلبان آنارشیست بیش از سه برابر افزایش یافته است.

 

وری با انتقاد از کسانی که حمله به کنگره را به اظهارات و اقدامات ترامپ و گروه‌هایی مانند آنتیفا نسبت می‌دهند، گفت: «تحرکات مرتبط با تروریسم داخلی ابعاد گسترده‌تری دارد»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات