تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 15:46
کد خبر : 7593

دوقطبی‌هایی با یک سر قالیبافی

دوقطبی‌هایی با یک سر قالیبافی

به گزارش ایران مامن، اخبار و شایعات پیرامون آمدن یا نیامدن قاضی‌القضات به عرصه انتخابات بسیار متناقض است؛ بعضی سیاسیونِ پیرامون سیدابراهیم رئیسی برای اعلام کاندیداتوری او امروز و فردا می‌کنند اما مقامات قضایی می‌گویند هیچ نشانه‌ای مبنی بر اراده رئیسی برای رفتن به پاستور وجود ندارد.   رئیس آن قوه دیگر که احتمالا اطلاعاتی

به گزارش ایران مامن، اخبار و شایعات پیرامون آمدن یا نیامدن قاضی‌القضات به عرصه انتخابات بسیار متناقض است؛ بعضی سیاسیونِ پیرامون سیدابراهیم رئیسی برای اعلام کاندیداتوری او امروز و فردا می‌کنند اما مقامات قضایی می‌گویند هیچ نشانه‌ای مبنی بر اراده رئیسی برای رفتن به پاستور وجود ندارد.

 

رئیس آن قوه دیگر که احتمالا اطلاعاتی دست اول در این باره دارد، تلویحا نشانه‌هایی از آمدن بروز می‌دهد. محمدباقر قالیباف با انتشار عکسی کنار تختی با شرح «مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مدد» بسیاری از نگاه‌ها را به خود دوخت.

 

 

همزمان، «اسحاق جهانگیری» که دیشب در کلاب هاوس مسئولیت دلار ۴۲۰۰ تومانی را بر گردن سران قوا انداخت، اظهار داشت هرگز نگفته‌ام کاندیدا نمی‌شوم.

 

جهانگیری همچنین با بیان اینکه در تغییر هیچ معاون یا وزیری نقش نداشتم، این تصمیمات تماما در دفتر رئیس جمهوری گرفته می‌شد، گفت: در بحث بنزین، در جلسه سران سه قوه، پیشنهاد دیگری دادم، اما برخورد بدی با من شد؛ وسایلم را جمع کردم و گفتم دیگر ادامه نمی دهم.

 

بسیاری این سخنان را مقدمه‌ای برای ورود احتمالی جهانگیری به انتخابات دانسته‌اند که با نیامدن رئیسی این احتمال تقویت می‌شود.

 

در چنین فضایی ظریف، جهانگیری، محسن هاشمی و علی لاریجانی مربعی را تشکیل می‌دهند که هر کدام می‌توانند وارد یک دوقطبی سیاسی با قالیباف شوند. البته در این میان حضور چهره‌هایی مثل سعید جلیلی می‌تواند منجر به تضعیف یا تقویت جبهه قالیباف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات