تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 16:15
کد خبر : 7613

واکنش‌ها به ضدونقیضات وین؛ ریزش شدیدتر دلار در آستانه انتخابات؟

واکنش‌ها به ضدونقیضات وین؛ ریزش شدیدتر دلار در آستانه انتخابات؟

به گزارش ایران مامن، دور سوم گفت‌وگوهای نمایندگان ایران با ۱+۴ دیروز خاتمه یافت و کارگروه سومی با عنوان «کارشناسی ترتیبات اجرایی» به ۲ کارگروه قبلی (تعهدات هته‌ای ایران و رفع تحریم) افزوده شد تا روند مذاکرات تسریع شود. گفته شده دور چهارم از روز جمعه گشایش می‌یابد.   در پایان دور سوم، نمایندگان ایران

به گزارش ایران مامن، دور سوم گفت‌وگوهای نمایندگان ایران با ۱+۴ دیروز خاتمه یافت و کارگروه سومی با عنوان «کارشناسی ترتیبات اجرایی» به ۲ کارگروه قبلی (تعهدات هته‌ای ایران و رفع تحریم) افزوده شد تا روند مذاکرات تسریع شود. گفته شده دور چهارم از روز جمعه گشایش می‌یابد.

 

در پایان دور سوم، نمایندگان ایران و روسیه، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند. به گفته «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه توافق بر سر رفع تحریم‌های موضوعی (بخش انرژی، بانکی، بنادر و …) انجام شده و مذاکره بر بر افراد و نهادهای تحریمی باقی است. «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه هم گفته شاهد پیشرفت ثابتی در مذاکرات هستیم.

 

علاوه بر این برخی رسانه‌ها به نقل از منابع خود اخبار مثبتی از مذاکرات منتشر ساخته‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس تنها چند گام تا پایان تحریم‌ها باقی است. تایم اسرائیل هم خبر داده احتمالا تا ۲ هفته دیگر دولت بایدن تحریم‌های ترامپ را لغو خواهد کرد.

 

البته همه برآوردها از مذاکرات خوشبینانه نیست. برخی منابع اروپایی به رویترز گفته‌اند کار زیادی در مذاکرات باقی مانده، هنوز بر سر مسائل مهم به توافق نرسیده‌ایم و وقت هم اندک است.

 

فاکس نیوز هم به نقل از مشاور امنیت ملی آمریکا نوشته اوضاع گفت‌وگوهای مستقیم میان تهران و واشنگتن در وین نامشخص است. همچنین نماینده اتحادیه اروپا در وین اظهار داشته پیشرفت‌های متوسطی حاصل شده است.

 

با وجود اخبار و تحلیل‌های ضدونقیض، برداشت بازار این است که مذاکرات به نتیجه خواهد رسید و حرکت دلار به سمت ۲۰ هزار تومان و سکه ۹ میلیون تومانی شاخصی از این برداشت است.

 

در مقابلِ ابراز نگرانی برخی نمایندگان و رسانه‌های اصولگرا از ماوقع وین، روحانی گفته دولت می‌خواهد ارزش پول ملی را تقویت کند که این را می‌شود سیگنال شروع افت قیمت ارز در آستانه انتخابات دانست.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات