تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 23:38
کد خبر : 7627

بورس و تداوم فعالیت متغیرهای کاهشی

بورس و تداوم فعالیت متغیرهای کاهشی

با ادامه افت محسوس بازارهای ارز، طلا و خودرو، شاخص کل بازار سرمایه هم دوازدهم اردیبهشت ۱.۱۴درصد افت کرد و روی یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد ایستاد. مهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه روند بورس و قمیت دلار تا پایان هفته را رو به منفی پیش‌بینی کرده و می‌گوید: این روند با توجه به توافقات

با ادامه افت محسوس بازارهای ارز، طلا و خودرو، شاخص کل بازار سرمایه هم دوازدهم اردیبهشت ۱.۱۴درصد افت کرد و روی یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد ایستاد.

مهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه روند بورس و قمیت دلار تا پایان هفته را رو به منفی پیش‌بینی کرده و می‌گوید: این روند با توجه به توافقات باید به ثبات برسد تا بازار از شوک و هیجان این متغیر خارج شود. بازار تا دلار ۲۰ هزار تومان هم جذابیت برای سرمایه‌گذاری را دارد.

 

به گفته همایون دارابی دیگر کارشناس بازار سرمایه، باید توجه داشت که متغیرهای کاهشی بازار فعال است و همچنان مشکلاتی مثل نرخ بهره بالا، کاهش نرخ دلار، قیمت‌گذاری دستوری و انتخابات ریاست جمهوری پابرجا است. شرایط سیاسی در داخل و خارج به گونه‌ای است که بازار از خریدار خالی شده و همه چشم انتظار اخبار جدید هستند.

 

بنابر اعلام رسانه‌ها قرار است اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت‌های ایران خودرو، فولاد مبارکه و بانک صادرات با هدف حمایت از سهام این شرکت‌ها از روز چهارشنبه(۱۵ اردیبهشت) در بورس اوراق بهادار منتشر ‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات