تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 10:50
کد خبر : 7630

سرنوشت ظریف و انتخابات ۱۴۰۰

سرنوشت ظریف و انتخابات ۱۴۰۰

بعد از ماوقع بعد از ظهر دیروز که اظهارات افشاشده «محمدجواد ظریف» از سوی رهبری «تکرار حرف‌های خصمانه» آمریکا درباره سردار سلیمانی و «دشمن شاد کن» توصیف شد، بسیاری از رسانه‌های عمدتا رقیبِ دولت، از استعفا، استیضاح یا برکناری ظریف از سوی روحانی نوشتند.   ظریف اما بلافاصله در اینستاگرام از اینکه «اسباب تکدر خاطر

بعد از ماوقع بعد از ظهر دیروز که اظهارات افشاشده «محمدجواد ظریف» از سوی رهبری «تکرار حرف‌های خصمانه» آمریکا درباره سردار سلیمانی و «دشمن شاد کن» توصیف شد، بسیاری از رسانه‌های عمدتا رقیبِ دولت، از استعفا، استیضاح یا برکناری ظریف از سوی روحانی نوشتند.

 

ظریف اما بلافاصله در اینستاگرام از اینکه «اسباب تکدر خاطر شریف مقام معظم رهبری» را با بیان اظهارنظر شخصی خود فراهم ساخته اظهار تاسف کرد.

از دید بسیاری از ناظران، استعفای ظریف در فاصله چند ماه مانده به پایان دولت، در بحبوحه مذاکرات و پس از کش‌وقوس‌های اخیر می‌توانست نوعی سرکشی محسوب شده و تبعات زیادی را برای او به دنبال داشته باشد و از همین رو ادامه کار او در راس دستگاه دیپلماسی محتمل‌ترین گزینه‌ خواهد بود.

 

با این حال و با وجود اینکه ظریف چند روز پیش در نامه‌ای به رهبری بیان داشته بود به هیچ وجه نامزد انتخابات نخواهد شد، جزو گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان بوده و بر اساس برخی نظرسنجی‌ها بالاتر از سایر چهره‌های این جریان قرار داشته است.

 

به همین خاطر و خواه ناخواه آینده‌های انتخاباتی متعددی را می‌توان برای ظریف متصور بود که اصلی‌ترین آن خودداری او از ثبت‌نام برای ریاست‌جمهوری است.

 

و اما در صورت ثبت‌نام، رد صلاحیت ظریف از سوی شورای نگهبان بخصوص بر اساس بیانات دیروز رهبری محتمل به نظر می‌رسد. در صورتی که رد صلاحیت اتفاق نیافتد ظریف تا حدی از ظرفیت ایجاد دوقطبی انتخاباتی برخوردار خواهد شد.

 

گزینه دیگر رد صلاحیت ظریف و به تبع آن صدور حکم حکومتی نظیر وقایع سال ۸۴ برای دو نامزد اصلاح‌طلب است که در این صورت ظریف در عوض ایجاد فضای دوقطبی، ویژگی گرم‌کردن تنور انتخابات را خواهد یافت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات