تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 15:33
کد خبر : 7748

۱۵۰ میلیون دلار برای دستگیری مهاجمان سایبری

۱۵۰ میلیون دلار برای دستگیری مهاجمان سایبری

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی از جمله واشنگتن پست، مقامات قضایی آمریکا دو عضو یک گروه سایبری به نام «ارتش الکترونیک سوریه» را به انجام حملات سایبری علیه سیستم‌های رایانه‌ای دولت و نیروهای مسلح متهم کرده اند.   بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرده این دو شهروند سوری در لیست زبده ترین و خطرناک ترین

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی از جمله واشنگتن پست، مقامات قضایی آمریکا دو عضو یک گروه سایبری به نام «ارتش الکترونیک سوریه» را به انجام حملات سایبری علیه سیستم‌های رایانه‌ای دولت و نیروهای مسلح متهم کرده اند.

 

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرده این دو شهروند سوری در لیست زبده ترین و خطرناک ترین هکرهای تحت تعقیب اف بی آی قرار دارند و مقامات آمریکایی برای افرادی که در مورد هر یک از آن‌ها اطلاعاتی ارائه دهد، پاداش ۱۰۰ هزار دلاری تعیین کرده اند. این دو هکر ۲۲ و ۲۷ ساله طی چندین سال سایت‌های نهادهای فدرال آمریکا و کاخ سفید را هدف حملات سایبری متعددی قرار داده اند.

 

در گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا ادعا شده است که این دو هکری سوری در آوریل ۲۰۱۳ در صفحه شبکه اجتماعی یکی از رسانه‌ها در توییتر یک پیام جعلی مبنی بر انفجار بمب در کاخ سفید و زخمی شدن رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده اند. همچنین دادگاهی در ایالات ویرجینیا علیه دیگر عضو ۳۶ ساله این گروه هکری کیفرخواستی غیابی صادر کرده است.

«جان کارلین» دستیار دادستان کل آمریکا اظهار داشته که اعضای «ارتش الکترونیک سوریه» به طور علنی اقدامات هکری خود را جهت حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه انجام می‌دهند و با نفوذ غیرقانونی به شبکه‌های رایانه‌ای اقدام به دریافت باج و پول‌شویی می‌کنند.

چندی پیش و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود در قالب برنامه «پاداش برای عدالت» برای افراد و شرکت های سایبری که به نحوی در شناسایی هویت و محل استقرار طرفهایی که تلاش دارند در سامانه های انتخاباتی این کشور اختلال ایجاد نمایند؛ کمک کنند پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است.

 

شناسایی دو هکر اوکراینی که پیشتر به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های آمریکایی متهم شده بودند؛ در دستورکار اصلی برنامه پاداش برای عدالت قرار دارد. در چارچوب این برنامه، وزارت خارجه آمریکا و اف بی آی اعلام کرده بودند در ازای ارائه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و بازداشت دو شهروند اوکراینی به نام‌های «آرتیُم رادچنکو» (Artem Radchenko) و «الکساندر یرمنکو» (Oleksandr Ieremenko) شود؛ حاضرند دو میلیون دلار پاداش پرداخت کنند.

 

به اعتقاد مقامات آمریکایی این دو شهروند اوکراینی در حملات سایبری جهانی شرکت داشته و جرائم سایبری زیادی مرتکب شده‌اند. براساس نتایج تحقیقات نهادهای قضایی و اطلاعاتی آمریکا که در ژانویه ۲۰۱۹ انجام شده بود، ۱۶ عنوان اتهامی علیه رادچنکو و یرمنکو از جمله کلاه‌برداری‌های رایانه‌ای و کلاه‌برداری با اوراق بهادار وارد است.

 

همچنین گفته می شود این دو فرد سیستم جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و بازاریابی الکترونیکی اطلاعات (EDGAR) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را هک کرده‌اند و هزاران فایل محرمانه را سرقت کرده و فروخته‌اند.

 

برنامه «پاداش برای عدالت» متعلق به سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا است و فعالیت خود را از سال ۱۹۸۴ آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دلار پاداش بابت بازداشت ۱۰۰ نفر در سراسر جهان پرداخت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات