تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 17:22
کد خبر : 7752

برنامه ترور سردار سلیمانی و تکذبیه اتحادیه میهنی

برنامه ترور سردار سلیمانی و تکذبیه اتحادیه میهنی

«یاهو نیوز» خبری درباره جزئیات ترور سردار سلیمانی به نقل از منابع مختلف خبری منتشر کرده که چگونگی برنامه‌ریزی و اجرای طرح ترور از سوی دولت پیشین آمریکا را شرح می‌دهد.   نکته قابل توجه در این گزارش، همکاری ماموران امنیتی اقلیم کردستان عراق با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در نقشه ترور است. البته بعد از

«یاهو نیوز» خبری درباره جزئیات ترور سردار سلیمانی به نقل از منابع مختلف خبری منتشر کرده که چگونگی برنامه‌ریزی و اجرای طرح ترور از سوی دولت پیشین آمریکا را شرح می‌دهد.

 

نکته قابل توجه در این گزارش، همکاری ماموران امنیتی اقلیم کردستان عراق با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در نقشه ترور است. البته بعد از این گزارش دفتر ضدتروریسم اتحادیه میهنی اقلیم با انتشار بیانیه‌ای دخالت در ترور را رد و اعلام کرد سردار سلیمانی همگام اتحادیه میهنی در مبارزه با تروریست‌ها بوده است.

 

با این حال گزارش اخیر تصریح می‌دارد ماموران کُرد با لباس کارمندان فرودگاه بغداد، هواپیما را به محل پارک هدایت و چمدان‌های تیم سردار سلیمانی را حمل کرده‌اند و وظیفه‌شان شناسایی سردار و تایید ورود او بوده است. ماموران اسرائیلی هم که شماره موبایل سردار سلیمانی را داشتند، روی ردیابی موبایل او کار کرده‌اند. بنا بر گفته آمریکایی‌ها، سردار پیش از پرواز ۳ بار موبایل خود را عوض کرده است.

 

 

در این گزارش آمده است: در محل ترور نیز سه تک‌تیرانداز به شکل مثلثی خودرو را زیر نظر داشته‌اند که دوربین یکی از آن‌ها به مانیتورهای سفارت آمریکا که فرماندهی عملیات را برعهده داشته وصل بوده است.

 

گزارش افزوده است: همزمان با ورود دو خودرو سردار و همراهانش به منطقه ترور، هدایت‌کنندگان پهپادها به سمت خودروها شلیک کرده‌اند. دو موشک هل‌فایر به خودروی حامل فرمانده سپاه قدس برخورد کرده است. راننده خودرو دوم کوشیده از مهلکه خارج شود. وی قبل از اینکه تک‌تیرانداز دلتا فورس به سمت خودرو شلیک کند و مجبور به توقف شود، حدود ۹۰ متر حرکت کرده است. در زمانی که خودرو متوقف شده، سومین موشک هل‌فایر نیز به آن اصابت کرده است.

 

این  گزارش طی ساعات گذشته بازتاب متفاوتی در شبکه‌های خارجی داشته و شبکه سعودی اینترنشنال همچون ماجرای فایل صوتی ظریف پرونده ویژه‌ای برای آن گشوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات