تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 12:05
کد خبر : 7764

داغ کابل

داغ کابل

*انفجار تروریستی عصر شنبه در مدرسه دخترانه کابل که جان نزدیک به ۷۰ تن را گرفت، طی شبانه روز گذشته تاثر و همدلی گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. اکثر قربانیان دختربچه‌هایی از خانواده‌های فقیر بودند و در یکی از محروم‌ترین بخش‌های کابل زند‌گی می‌کردند. ظریف در این باره نوشت: داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری

*انفجار تروریستی عصر شنبه در مدرسه دخترانه کابل که جان نزدیک به ۷۰ تن را گرفت، طی شبانه روز گذشته تاثر و همدلی گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. اکثر قربانیان دختربچه‌هایی از خانواده‌های فقیر بودند و در یکی از محروم‌ترین بخش‌های کابل زند‌گی می‌کردند. ظریف در این باره نوشت: داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری هستیم که مظلومانه قربانی تکفیری‌های داعشی شدند؛ تکفیری‌هایی که نشان دادند با اسلام و انسانیت بیگانه‌اند

 

*عده‌ای به کنسولگری ایران در کربلا حمله کرده و دیوار خارجی ساختمان نمایندگی سیاسی ایران را آتش زدند. فرمانده پلیس کربلا تاکید کرده که اوضاع این شهر تحت کنترل است. در همین حال، نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته است: ایرانی‌ها ثابت کردند که واقع‌گرا هستند و تلاش می‌کنند از دولت (عراق) حمایت کنند و مانع این شوند که شبه نظامیان دولت را تضعیف کنند.

 

*همزمان با طرح مساله مواجهه شهردار تهران با پرستوها، اتاقی در کلاب هاوس با عنوان یکصدویکمین زن با حدود شش‌هزار نفر شرکت کننده، اتهامات اخلاقی گسترده‌ای را متوجه محسن هاشمی رئیس شورای شهر و یکی از نامزدهای بالقوه اصلاح طلب کرد.

 

*عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: هیچ مشکلی در تامین ارز واکسن کرونا نداریم و از ابتدای سال ۲ میلیارد دلار برای خرید کالا‌های اساسی تامین کردیم.

 

*محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه استقراض از بانک مرکزی را کذب دانست و اظهار کرد:‌ اینکه ما برای بودجه از بانک مرکزی استقراض می کنیم، کذب است و همتی، رئیس بانک مرکزی نیز این موضوع را تایید می کند.

 

*نادر بذرافشان  دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشته منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا نباشید؛ ‌موضوعی که در شبکه های اجتماعی با عنوان تلاش برای کشیدن ترمز کاهش قیمت قلمداد شد.

 

*تاجیکستان به طور رسمی کلاس‌های آموزشی خط فارسی، یا آموزش الفبای نیاکان را در مکاتب این کشور آغاز کرد که مورد استقبال گرم شهروندان این کشور قرار گرفت.

 

*ماجرای واکسن دزدی از پاکبانان در فضای شبکه های اجتماعی همچنان داغ است و در همین رابطه برخی از کاربران شبکه های اجتماعی از جایگزینی برخی مدیران و خانواده هایشان به جای پاکبانان در شهر تهران خبر می دهد. در همین رابطه یکی از کاربران توئیتر نوشت:‌ ١۶ مدیر میانی و ۳۷ نفر از اقوام کارمندای شهرداری منطقه ۶‌ تهران به جای پاکبان ها واکسن زدن.

 

*حملات اصلاح طلبان به مصوبه جدید شورای نگهبان به طور پرفشار ادامه دارد. روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «رقابت خودی‌ها» نوشت: با مصوبه جدید شورای نگهبان تنها یک اصولگرای سنتی به علت فقدان شرایط سنی امکان نامزدی ندارد و انتخابات عملا به رقابت اصولگراها و اصولگراهاتر تبدیل می شود.

 

*به گزارش ایران مامن، تجمع هزار نفر از مردم ترکیه مقابل کنسولگری اسرائیل در استانبول در اعتراض به حمله به فلسطینیها، ضرب الاجل یک ماهه رئیس قوه قضاییه برای احیای کارخانه صنایع غذایی کیوان، ابعاد تازه پرونده فساد هولدینگ یاس، ادعای شورای شهر تهران مبنی بر تحمیل هزینه ۱۲.۹ میلیاردی قرارداد شهرداری با سپاه و … از دیگر موضوعات مورد بحث در فضای مجازی بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات