تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 20:10
کد خبر : 7776

چراغ سبز روحانی به اصلاح طلبان و جدال بی‌فایده با شورای نگهبان

چراغ سبز روحانی به اصلاح طلبان و جدال بی‌فایده با شورای نگهبان

بعد از اعلام مصوبه جدید شورای نگهبان درباره شرایط داوطلبان، خارج شدن برخی نامزدها مثل تاج‌زاده و آذری جهرمی و … از ذیل افراد واجد شرایط باعث شد برخی اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهوری بخواهند زیر بار اجرا نرود و «با یک تشر میدان را خالی نکند.»   هر چند وزیر کشور مصوبه شورای نگهبان را گامی

بعد از اعلام مصوبه جدید شورای نگهبان درباره شرایط داوطلبان، خارج شدن برخی نامزدها مثل تاج‌زاده و آذری جهرمی و … از ذیل افراد واجد شرایط باعث شد برخی اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهوری بخواهند زیر بار اجرا نرود و «با یک تشر میدان را خالی نکند.»

 

هر چند وزیر کشور مصوبه شورای نگهبان را گامی مثبت خوانده بود اما روحانی دستور داد تا قوانین موجود مبنای عمل قرار گیرد. بنا بر اعلام معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور، قانونگذاری صرفا در شان مجلس و ابلاغ آن با رئیس جمهور است و تغییر رژیم حقوقی انتخابات بدون تغییر قوانین متصور نیست.

 

در مقابل، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد که این مصوبه برای وزارت کشور لازم الاجرا است و فقط کسانی ثبت نام کننده تلقی می شوند که دارای مدارک و شرایط مورد نظر شورای نگهبان باشند.

در شرایطی که علاوه بر اصلاح طلبان، رویکردهای شورای نگهبان از سوی رئیس جمهوری سابق نیز با انتقاداتی شدید مواجه شده و احمدی نژاد این نهاد را به نقض آشکار قانون اساسی و مهندسی انتخابات متهم ساخته، ۲۰۳ نفر از مجلسی ها در نامه ای از مصوبه جدید شورای نگهبان حمایت کرده اند.

 

از سوی دیگر برخی سیاسیون از جمله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص می‌گویند این مصوبه طی سال ها مبنای عمل شورای نگهبان بوده و در مصوبه جدید تنها علنی و نظام مند شده است؛ نکته ای که رد صلاحیت مرحوم هاشمی در سال ۹۲ بر آن صحه می گذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات