تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 14:49
کد خبر : 7912

راهبرد واکسنی و مهار پیک چهارم کرونا

راهبرد واکسنی و مهار پیک چهارم کرونا

در شبانه روزی که شمار قربانیان کرونا به ۲۸۶ و مبتلایان به ۱۴۳۱۹ نفر رسید، ورود محموله یک میلیون و چهارصد هزار دوز واکسن آسترازنکا از ایتالیا خبری بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.   با وجود هموارتر شدن مسیر ورود واکسن از کوواکس به ایران، برنامه بلندمدت وزارت بهداشت استفاده از واکسن‌های داخلی

در شبانه روزی که شمار قربانیان کرونا به ۲۸۶ و مبتلایان به ۱۴۳۱۹ نفر رسید، ورود محموله یک میلیون و چهارصد هزار دوز واکسن آسترازنکا از ایتالیا خبری بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

با وجود هموارتر شدن مسیر ورود واکسن از کوواکس به ایران، برنامه بلندمدت وزارت بهداشت استفاده از واکسن‌های داخلی است تا جایی که مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا مدعی شده ایران به زودی می‌تواند با تکمیل فرایند تولید انبوه و دریافت مجوز از مراکز نظارتی بین‌المللی واکسن خاورمیانه و کشورهای همسایه را تامین کند.

 

به گزارش ایران مامن، در حالی که انتشار نقشه جدید کرونا و نارنجی شدن مناطق قرمز، نگرانی‌های زیادی در زمینه پیک پنجم به وجود آورده، وزیر بهداشت اعلام کرده متوسط مرگ به بستری در موج چهارم کرونا نصف شده زیرا همکاران ما ماهرتر شدند و پیک چهارم مهار شد.

 

سعید نمکی افزون بر اشاره به رکوردزنی ایران در واکسیناسیون و رسیدن به تزریق ۱۶۲ هزار دوز در روز، اظهار داشته ۸۷ درصد فوتی‌های کرونا یا بالای ۶۰ سال سن داشتند یا بیماری زمینه‌ای.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات