تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 21:41
کد خبر : 7939

بورس و متغیرهای نفت، برجام و انتخابات

بورس و متغیرهای نفت، برجام و انتخابات

شاخص کل بازار بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت با افت یک دهم درصدی به رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسید.   رسانه‌ها طی شبانه روز گذشته از افزایش قیمت جهانی نفت (۷۰ دلاری شدن برنت) خبر دادند که به دلیل خوش‌بینی به بازار اروپا و آمریکا احتمالا تداوم خواهد داشت؛ متغیری که دارای

شاخص کل بازار بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت با افت یک دهم درصدی به رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسید.

 

رسانه‌ها طی شبانه روز گذشته از افزایش قیمت جهانی نفت (۷۰ دلاری شدن برنت) خبر دادند که به دلیل خوش‌بینی به بازار اروپا و آمریکا احتمالا تداوم خواهد داشت؛ متغیری که دارای تاثیری مستقیم بر بورس کالا و محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی بوده و می‌تواند نمادهای انرژی را از خود متاثر سازد.

 

علاوه بر این برخی کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند: بازار با دو ریسک مهم مذاکرات برجام و تغییرات نرخ ارز رو به رو است و در حال حاضر هم این دو نتیجه نرسیده‌ است.

 

از این منظر، هر زمانی که دلار دچار یک تغییر قیمتی می‎‌شود بازار واکنش ریزشی به این اتفاق نشان می‌دهد. عامل مهم تاثیرگذار دیگر در بازار انتخابات است که باید منتظر بمانیم تا برنامه کاندیدها و نتیجه انتخابات مشخص شود. باید به این نکته توجه شود که این عوامل در کوتاه مدت در بازار تاثیر زیادی ندارد و در بلندمدت اثر آن مشخص می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات