تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 15:42
کد خبر : 7951

رقابت شدید رئیسی و احمدی نژاد در شبکه های اجتماعی

رقابت شدید رئیسی و احمدی نژاد در شبکه های اجتماعی

رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور سابق با اوضاعی کاملا متفاوت به عرصه رقابت‌ سیاسی برای ورود به پاستور پا گذاشتند. هیچ دلیلی برای احراز صلاحیت نشدن «سیدابراهیم رئیسی» وجود ندارد اما تقریبا همه ناظران سیاسی می‌گویند «محمود احمدی نژاد» تایید صلاحیت نخواهد شد مگر اتفاق خاصی بیافتد.   نگاهی به ماوقع فضای مجازی نشان

رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور سابق با اوضاعی کاملا متفاوت به عرصه رقابت‌ سیاسی برای ورود به پاستور پا گذاشتند. هیچ دلیلی برای احراز صلاحیت نشدن «سیدابراهیم رئیسی» وجود ندارد اما تقریبا همه ناظران سیاسی می‌گویند «محمود احمدی نژاد» تایید صلاحیت نخواهد شد مگر اتفاق خاصی بیافتد.

 

نگاهی به ماوقع فضای مجازی نشان از رقابت شدید این دو نامزد ریاست جمهوری دارد. هر چند داده کاوی‌ها به دلیل انتساب به ستادهای تبلیغاتی به طور کامل قابل اعتماد و تایید نیست اما اکثر نظرسنجی‌ها رئیسی و احمدی نژاد را در بالاترین رتبه‌های اقبال در شبکه‌های اجتماعی قرار داده‌اند.

 

با آغاز ثبت‌نام نامزدها و روز ۲۲ اردیبهشت، تیم سایبری «بتا» مدعی شد پست‌های مربوط به احمدی نژاد در اینستاگرام ۳.۵ میلیون لایک دریافت داشته درحالی که لایک‌های رئیسی ۶۰۰ هزار بوده است. همچنین این رقم در تلگرام ۱۱۰ میلیون به ۱۲.۵ میلیون به سود احمدی نژاد بوده است. در توئیتر هم احمدی نژاد با ۲۵۲ هزار، سعید محمد با ۳۸ هزار و رئیسی با ۳۵ هزار لایک در رده‌های اول تا سوم بوده‌اند. همچنین «رستم قاسمی» در دو شبکه  تلگرام و اینستا در رده‌های دوم و چهارم بوده است.

 

همچنین تیم مجازی «دیتاک» مدعی شده در آنالیز ۵۸۴ میلیون داده طی هفته منتهی به ۲۷ اردیبهشت رئیسی با ۱۰۰ امتیاز در رتبه نخست قرار گرفته و چهره‌هایی چون احمدی نژاد با ۹۲، سعید محمد با ۳۷ و علی لاریجانی با ۳۲ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند؛ رتبه‌بندی که البته از دید بسیاری از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تصویری البته نه چندان دقیق از هزینه‌کرد ستادها در فضای مجازی باشد.

 

با گذشت چند روز از ورود رسمی رئیسی به انتخابات تخریب‌ها هم علیه او شروع شده است. از جمله «ایران اینترنشنال» ادعا کرده نامه‌ای با عنوان «‌خیلی محرمانه‌»‌ که به دست یک پژوهشگر اینترنت رسیده که نشان می‌دهد قوه‌قضاییه به دلیل نگرانی از تحریم‌ انتخابات، در صدد فیلتر اینستاگرام و تشدید محدودیت‌ها در گوگل‌ پلی و وی‌پی‌ان‌‌ها پیش از برگزاری انتخابات است.

 

بر اساس ادعایی دیگر از سوی یک خبرنگار خارج از کشور، افرادی که در نقد رئیسی می‌نویسند یا می‌خواهند در کلاب هاوس اتاق گفت‌وگو باز کنند، از سوی نهادهای امنیتی و قضایی هشدار دریافت می‌کنند؛ موضوعی که تاکنون از سوی روزنامه نگاری در داخل تایید نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات