تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 22:46
کد خبر : 7961

سقوط همزمان و شدید بورس و ارزهای دیجیتال؛ شکایت‌کِشی علیه دولت؟

سقوط همزمان و شدید بورس و ارزهای دیجیتال؛ شکایت‌کِشی علیه دولت؟

ریزش شاخص کل بورس در روز ۲۹ اردیبهشت چشمگیر و نزدیک به ۱.۶ درصد بود و رقم آن به یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید.   این سقوط چشمگیر که طی سه ماه اخیر بی‌سابقه بود در حالی اتفاق افتاد که در شبانه روز اخیر ارزهای دیجیتال هم ریزش شدیدی داشتند و بیت کوین

ریزش شاخص کل بورس در روز ۲۹ اردیبهشت چشمگیر و نزدیک به ۱.۶ درصد بود و رقم آن به یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید.

 

این سقوط چشمگیر که طی سه ماه اخیر بی‌سابقه بود در حالی اتفاق افتاد که در شبانه روز اخیر ارزهای دیجیتال هم ریزش شدیدی داشتند و بیت کوین افت حدود ۱۲ درصدی را تجربه کرد.

طی روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان بورس گفته بودند تداوم ریزش ارزهای دیجیتال باعث ایجاد صف‌های خرید در بورس خواهد شد.

 

در آخرین روز کاری آخرین هفته اردیبهشت ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه ۱۰ درصد کاهش یافت و در رقم ۱۲۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۵ درصد افزایش یافت و ۳ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان شد.

 

در هنگامه نوسانات امروز، نماینده رشت توییت قابل تاملی را منتشر کرد و مدعی شد درحالی که طی سال های اخیر تنها پاسخ دولت به مالباختگان بورس این بود که نوسان ذات بازار سرمایه است؛ مجلس در هم‌افزایی با قوه قضائیه اقدام به تعیین وکیل برای گرفتن حق مردم از صاحبان ثروت‌های بادآورده کرد.

 

همچنین امروز رسانه‌ها خبر دادند که جمعی از نمایندگان طرحی را تحت عنوان جبران زیان وارده به اشخاص حقیقی ناشی از تخلفات انجام شده در بازار اوراق بهادار در سال ۱۳۹۹  را تهیه و تدوین و برای رسیدگی به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات