تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 23:10
کد خبر : 8067

هراس نامزدهای انتخاباتی از اظهارنظرهای بورسی

هراس نامزدهای انتخاباتی از اظهارنظرهای بورسی

ریزش شاخص کل بازار سرمایه امروز هم چشمگیر (۱.۱درصدی) بود و به رقم یک میلیون و ۹۶ هزار واحد رسید.   در روزی که اغلب گروه‌ها و نمادهای بازار قرمز پوش بودند، قیمت سهام نمادهایی مانند وغدیر، وبانک و شستا افزایش یافت.   از دید کارشناسان در حال حاضر نه سرنوشت مذاکرات پیام‌های مثبتی به

ریزش شاخص کل بازار سرمایه امروز هم چشمگیر (۱.۱درصدی) بود و به رقم یک میلیون و ۹۶ هزار واحد رسید.

 

در روزی که اغلب گروه‌ها و نمادهای بازار قرمز پوش بودند، قیمت سهام نمادهایی مانند وغدیر، وبانک و شستا افزایش یافت.

 

از دید کارشناسان در حال حاضر نه سرنوشت مذاکرات پیام‌های مثبتی به بازار سرمایه می‌فرستد و نه رقابت‌های انتخاباتی. به همین خاطر برخی از آنان می‌گویند نامزدهای ریاست جمهوری باید صریحا نظرشان را درباره بورس اعلام دارند؛ اقدامی که می‌تواند سبد رای هر یک از کاندیداهای اصلی را رونق دهد اما در همان روزهای ابتدای دولت سیزدهم انتظاراتی جدی را رقم می‌زند و ممکن است به پاشنه آشیل منتخب مبدل شود.

 

رئیس هیات مدیره بورس تهران درباره روندهای آتی بازار سرمایه اظهارنظری داشته که نمودی از بلاتکلیفی است. به گفته وی، بورس در ماه‌های انتهایی سال ۹۹ و ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ وضعیت‌های تدافعی و خنثی منفی را تجربه کرده است. با توجه به آنچه در مورد وضعیت سودآوری و نسبت قیمت به درآمد و سایر پارامترهای مهم نظیر انتظارات و جریان ورود پول وجود دارد، انتظار داریم وضعیت (بازده دلاری) بازار سرمایه تا انتهای سال ۱۴۰۰ از طیف منفی تا رشدی قرار بگیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات