تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 12:24
کد خبر : 8092

پدیدگی شورای نگهبان در انتخابات سیزدهم

پدیدگی شورای نگهبان در انتخابات سیزدهم

*اعلام لیست هفت نفره نامزدهای نهایی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، مهمترین رخداد ۲۴ساعت گذشته بود و بیشتر مباحث حول چرایی حذف علی لاریجانی و نیز نامزدهای اصلاح‌طلب به ویژه اسحاق جهانگیری می‌چرخید. علاوه بر این پرسش‌ها و شائبه‌هایی درباره چرایی گنجاندن نام محسن مهرعلیزاده و علیرضا زاکانی در لیست هفت نفره مطرح شد

*اعلام لیست هفت نفره نامزدهای نهایی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، مهمترین رخداد ۲۴ساعت گذشته بود و بیشتر مباحث حول چرایی حذف علی لاریجانی و نیز نامزدهای اصلاح‌طلب به ویژه اسحاق جهانگیری می‌چرخید. علاوه بر این پرسش‌ها و شائبه‌هایی درباره چرایی گنجاندن نام محسن مهرعلیزاده و علیرضا زاکانی در لیست هفت نفره مطرح شد که چرا قبلا رد صلاحیت و اکنون احراز صلاحیت شده‌اند.

 

*در کنار اعتراض گسترده اما بی رمق اصلاح‌طلبان، نامه نگاری روحانی به رهبری برای تغییر لیست، وایرال شدن اظهارات سیدابراهیم رئیسی که گفته به دنبال رایزنی برای تایید صلاحیت رقیب بوده و … صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص و عضو دو دهه اخیر شورای نگهبان انتقادات بی‌سابقه‌ای را در توئیتر نسبت به تصمیمات این شورا اعلام کرد. پاسخ این اظهارات توضیحات سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان در صداوسیما بود که بازخوردهای منفی زیادی در فضای مجازی داشت.

 

*از جمله مباحث مطرح شده ذیل عنوان «مهندسی انتخابات» از سوی شورای نگهبان، زمینه سازی برای سیستم نخست وزیری بود که چهره هایی مثل سعید حجاریان و یاشار سلطانی مطرح ساختند.

 

تصویری که بسیاری از منتقدان لیست شورای نگهبان در شبانه روز گذشته منتشر کردند

 

*دیروز با وجود اعلام تعویق قرعه کشی و برنامه ریزی برنامه های تبلیغاتی و مناظرات نامزدها در صداوسیما اعلام شد سه مناظره سه ساعته تلویزیونی برای نامزدهای ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

 

*در گیرودار مباحث مربوط به تایید و رد صلاحیت‌ها، محمدباقر قالیباف با رای بالایی توانست برای سال دوم رئیس مجلس شود.

 

*تکرار خاموشی‌ها مشکلات متعددی به‌وجود آورده است اما یکی از خبرهایی که خیلی زود تکذیب و اعلام شد جعلی است قطع برق جلسه محمدجواد ظریف و یکی از مقامات چینی بوده که از جمله فیک نیوزهای مربوط به قطعی برق بود.  ظریف هم‌اکنون در سفر آذربایجان به‌سر می برد و تصویری که منتشر شده به سال ۹۸ باز می گردد.

 

* پرونده قتل بابک خرمدین هنوز در فضای مجازی بازتاب ویژه ای دارد و موضوع خودکشی برادر وی هم به آن افزوده شده است. البته فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته غیر از ۳ قتل صورت گرفته، فعلاً موضوع جدیدی مطرح نیست و حرف‌ها و اظهاراتی که در فضای مجازی (اظهارات ضد و نقیض و متعدد مطرح شده از جمله تجاوز در این پرونده) گفته می‌شود، صحیح نمی‌باشد.

 

*برنارد آرنو ثروتمندترین فرد جهان شد. مجله فوربس اعلام کرد یک میلیاردر فرانسوی توانسته با پشت سر گذاشتن رقبای آمریکایی‌اش شامل جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون و ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا، به ثروتمندترین فرد جهان بدل شود. اینکه یک غیرآمریکایی توانسته ثروتمندترین مرد جهان خصوصا در فضای بیماری کرونا شود برای افکارعمومی جهان یک موضوع جالب توجه است.

 

*به گزارش ایران مامن، تصاویر طوفان و تندباد و خسارات آن در شهرهایی مثل تهران و یزد، شکستن شیرهای مرمری میدان حر تهران برای ترمیم، ادعای محاصره خانه احمدی نژاد، انتشار تصویر مژده لواسانی مجری تلویزیون کنار برج پیزا و … از دیگر موضوعات مورد توجه کاربران مجازی بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات