تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 17:56
کد خبر : 8120

انتخابات؛ تقلا و تحریم‌ها

انتخابات؛ تقلا و تحریم‌ها

*دیدار مجازی رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس امروز سرخط بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. هشدار رهبری درباره نتایج درازمدت نرفتن پای صندوق‌های رای، اشاره به بیکاری و مافیای واردات به‌عنوان مسائل اساسی کشور، تشکر از سفرهای استانی نمایندگان و افرادی که نجبیانه تشخیص شورای نگهبان را پذیرفته‌اند از محورهای مهم این دیدار بود. *واکنش‌ها به

*دیدار مجازی رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس امروز سرخط بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. هشدار رهبری درباره نتایج درازمدت نرفتن پای صندوق‌های رای، اشاره به بیکاری و مافیای واردات به‌عنوان مسائل اساسی کشور، تشکر از سفرهای استانی نمایندگان و افرادی که نجبیانه تشخیص شورای نگهبان را پذیرفته‌اند از محورهای مهم این دیدار بود.

*واکنش‌ها به تصمیم شورای نگهبان در اعلام لیست هفت‌نفره نامزدها ادامه دارد. احمدی نژاد اعلام کرده این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد و در آن شرکت نمی‌کند. سیدحسن خمینی هم اظهار داشته دولت برآمده از این انتخابات نمی‎تواند هیچ مشکلی را حل کند و توصیه کرده نامزدها انصراف دهند. علی مطهری هم خواسته تا تاییدصلاحیت‌شدگان به رد صلاحیت بقیه اعتراض کنند.

 

*برخی رسانه‌ها مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان را متهم به تحریک برای تحریم انتخابات کرده‌اند. از سوی دیگر جبهه اصلاحات ایران هم اعلام کرده بعد از «رد صلاحیت‌های فله‌ای» نامزدی برای معرفی به مردم نداریم. سیدمحمد خاتمی هم گفته جمهوریت نظام هدف تهدید جدی قرار گرفته است.

 

*از سوی دیگر وعده‌ها و تبلیغات نامزدهای تایید صلاحیت‌شده وارد فاز تازه‌ای شده است. سیدابراهیم رئیسی دیروز برای دیدار با کسبه به بازار تهران رفت. قاضی زاده هاشمی وعده ۵۰۰ میلیون‌تومانی برای زوج‌ها جوان را توئیت کرد. محسن رضایی اظهار داشته از شوخی‌های مردم استقبال می‌کند. همتی هم خود را صدای معترضان به وضع موجود دانسته است. از سوی دیگر بگومگوهای همتی با زاکانی و قاضی‌زاده مورد توجه قرار گرفت.

 

*سخنگوی سپاه می‌گوید هبچ کشوری در حوزه مجازی رهاترین از ایران نیست و انتخابات بهار رسانه‌های بیگانه است.

 

*مشاور رئیس جمهور افغانستان گفته قدر دموکراسی خود را بدانیم که مانند ایران نیست و سرسخت‌ترین منتقدان سیاسی هم ردصلاحیت نمی‌شوند.

 

*نمایندگان در جلسه اخیر مجلس کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه از معامله خودرو، طلا، ارز و مسکن مالیات را تصویب کردند. اغلب نمایندگان همچنین دربیانیه‌ای از شورای نگهبان بخاطر ردصلاحیت‌ها تشکر کردند.

 

*اینستاگرام این امکان را ایجاد کرده که تعدادی لایک‌های کاربران از نظر دیگران دور بماند تا آنان از مشکلات روحی کم لایک خوردن رهایی یابند.

 

*مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب اعلام کرده قطعی آب در تابستان قطعی است.

 

*رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفته قدرت خرید مردم به گونه ای است که بیشتر زوج های جوان فقط حلقه می‌خرند.

 

*به گزارش ایران مامن، اعلان برنامه‌ تبلیغات نامزدها در صداوسیما، برآورد خسارات ۴۰میلیارد تومانی کرونا به گردشگری، بیانیه تمکین سعید محمد از رای شورای نگهبان، برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی حسن رعیت، اشاره خداداد عزیزی به قلیان کشیدن خود و ۸۰ درصد فوتبالیست‌ها، اعلام ممنوعیت استخراج بیت کوین از سوی رئیس جمهوری، اظهارات رئیس اتاق بازرگانی درباره تجزیه طبقه متوسط و اوضاع رشد اقتصادی ۱۰ساله، افزایش مصرف برنج شکسته براثر گرانی از دیگر موضوع مورد توجه مجازی‌ها بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات