تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 19:21
کد خبر : 8126

محدودیت‌های تازه برای پیشگیری از پیک پنجم کرونا

محدودیت‌های تازه برای پیشگیری از پیک پنجم کرونا

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور نشان از افزایش تعداد شهرهای قرمز در استان‌های جنوبی دارد. در حال حاضر ۸ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۷ شهر در شرایط زرد قرار دارند. به رغم کاهش تعداد فوتی‌های کرونا تا ۱۶۵ نفر، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفته نباید فریب شرایط

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور نشان از افزایش تعداد شهرهای قرمز در استان‌های جنوبی دارد. در حال حاضر ۸ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۷ شهر در شرایط زرد قرار دارند.

به رغم کاهش تعداد فوتی‌های کرونا تا ۱۶۵ نفر، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفته نباید فریب شرایط فعلی را خورد و فعالیت‌های انتخاباتی نباید باعث شیوع بیشتر اپیدمی شود زیرا به دلیل حضور گونه‌های هندی، آفریقایی و انگلیسی ویروس، پیک پنجم سهمگین‌تر از چهارم خواهد بود.

 

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از ظهر روز یازدهم تا هفدهم خرداد، تردد در جاده‌های کشور ممنوع است. همچنین ستاد انتخابات اعلام کرده در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز حداکثر تعداد حضور افراد در ستادها به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۵ نفر بوده و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

 

آخرین خبرها درباره روند تولید واکسن‌های ایرانی هم آغاز دومین مرحله آزمایش انسانی واکسن کووپارس رازی است که با مشارکت ۵۰۰ داوطلب کلید خورد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات