تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 23:53
کد خبر : 8134

روحانی و اوضاع دوسرباخت

روحانی و اوضاع دوسرباخت

«حسن روحانی» ششم خردادماه در شصت و نهمین پنجشنبه افتتاح طرح‌های مهم ملی با اشاره به کارنامه دولت به ویژه در بخش گردشگری اظهار داشت «کار بسیار بزرگی» در این دولت در رفع تحریم‌ها انجام گرفته است.   به گزارش ایران مامن، رئیس‌جمهوری گفت نمی‌خواهم یک سری مسائل را بگویم اما می‌شد تحریم کلا تمام

«حسن روحانی» ششم خردادماه در شصت و نهمین پنجشنبه افتتاح طرح‌های مهم ملی با اشاره به کارنامه دولت به ویژه در بخش گردشگری اظهار داشت «کار بسیار بزرگی» در این دولت در رفع تحریم‌ها انجام گرفته است.

 

به گزارش ایران مامن، رئیس‌جمهوری گفت نمی‌خواهم یک سری مسائل را بگویم اما می‌شد تحریم کلا تمام شده باشد اما باید با اجماع این کار را پیش می‌بردیم.

 

سخنان امروز روحانی گویای نارضایتی او از وضعیتی است که دولت اعتدالی در آخرین روزها به آن گرفتار آمد. از یک‌سو فشار مخالفان برجام و مصوبه مجلس موسوم به لغو تحریم‌ها باعث شد تا مذاکرات هسته‌ای با سرعت دلخواه پیش نرود.

نگاهی به مواضع تهران در سیاست خارجی خصوصا تا پیش از روی کار آمدن بایدن نشان از مطلوبیت گزینه گام‌به‌گام داشت تا در ازای رفع یک به یک تحریم‌های ترامپ، قدم‌های رو به عقب ایران به سمت غنی‌سازی ۳.۶۷درصدی مندرج در برجام آغاز شود.

 

تعلل غربی‌ها به‌خصوص کاخ سفید و نیز الزام داخلی لغو یک‌باره تحریم‌ها باعث شد تا روحانی تا پیش انتخابات نتواند به برگ برنده بزرگ اعتدالیون دست یابد.

 

از سوی دیگر حذف ظریف از گردونه رقابت‌ها که با رد صلاحیت لاریجانی همراه شد، دست دولتی‌ها را در رقابت‌های انتخاباتی بست تا امیدها به تداوم حضور میانه‌روها در پاستور رنگ ببازد.

 

برخی رسانه‌ها و تحلیلگران خارجی و داخلی مدعی شده‌اند واشنگتن طی ماه‌های اخیر سیگنال‌هایی از رقبای روحانی دریافت داشته تا مذاکرات را با آنان به سرانجام برسانند و این وضعیتی دوسرباخت را برای اعتدالیون رقم زده است.

 

رویترز هم به تازگی از برخی منابع اروپایی خبر داده توافق نهایی بر سر ساختار احیای برجام بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران شکل خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات