تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 - 13:53
کد خبر : 8138

کابوس خاکستری قارچ سیاه

کابوس خاکستری قارچ سیاه

بر اساس تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی، ۱۳ شهر وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر شرایط نارنجی و ۲۲۱ شهر اوضاع زرد دارند.   همزمان با اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات میانه خرداد، جاده‌های منتهی به مازندران برای خودروهای غیربومی بسته است. بنابر اعلام پلیس راهور ۴۰۰ خودرو در یک شبانه‌روز بازگردانده و ۸۵۰ خودرو وردی به مازندران جریمه

بر اساس تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی، ۱۳ شهر وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر شرایط نارنجی و ۲۲۱ شهر اوضاع زرد دارند.

 

همزمان با اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات میانه خرداد، جاده‌های منتهی به مازندران برای خودروهای غیربومی بسته است. بنابر اعلام پلیس راهور ۴۰۰ خودرو در یک شبانه‌روز بازگردانده و ۸۵۰ خودرو وردی به مازندران جریمه شده‌اند.

 

بر اساس پروتکل اعلامی اصناف، تالارها در شهرهای قرمز،  نارنجی، زرد و آبی به ترتیب و حداکثر می‌توانند از ۱۵، ۲۰، ۳۰ و ۵۰ نفر در صورت تامین فضای هشت متر مربعی برای هر نفر پذیرایی کنند.

 

تازه‌ترین یافته‌های محققان آلمانی نشان از احتمال لختگی خون پس از دریافت واکسن کرونا دارد. همچنین در کشور ما احتمال درگیری با بیماری قارچی تهاجمی که ریه و مخاط‌ها را درگیر می‌کند بخصوص در میان کسانی که کورتون با دوز بالا یا دگزامتازون مصرف می‌کنند نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.

 

موکورمایکوزیس که به نام «قارچ سیاه» نیز شناخته می‌شود، عفونتی نادر اما بسیار خطرناک است. قارچ سیاه در بین بیماران مبتلا به کرونا خصوصا در هند رو به افزایش است. به نظر می رسد مهم‌ترین دلیل این عفونت در بدن بیماران کرونایی، استفاده بی رویه از داروهای استروئیدی و سطح قند خون بالا باشد.

 

این بیماری روی سینوس‌ها یا ریه‌ها تاثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند موجب عفونت زخم یا سوختگی روی پوست شود. علایم قارچ سیاه، بسته به محل آن در بدن، می تواند شامل تورم صورت، تب، زخم‌های پوستی، و زخم‌های سیاه داخل دهان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات