تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 18:23
کد خبر : 8186

رقابت به سبک رئیسی و جلیلی

رقابت به سبک رئیسی و جلیلی

سعید جلیلی که تا چند روز پیش کاندیدای پوششی سیدابراهیم رئیسی شناخته می‌شد و قرار بود اگر رئیسی پا به میدان بگذارد دیگر وارد کارزار انتخابات نشود، حالا به گونه‌ای نشان می‌دهد که کاندیدای اصلی است و قصد کنارگیری به نفع کسی را ندارد.   بعد از اعلام نامزدهای نهایی، برخی رسانه‌ها حتی از دعوای

سعید جلیلی که تا چند روز پیش کاندیدای پوششی سیدابراهیم رئیسی شناخته می‌شد و قرار بود اگر رئیسی پا به میدان بگذارد دیگر وارد کارزار انتخابات نشود، حالا به گونه‌ای نشان می‌دهد که کاندیدای اصلی است و قصد کنارگیری به نفع کسی را ندارد.

 

بعد از اعلام نامزدهای نهایی، برخی رسانه‌ها حتی از دعوای نمایندگان جلیلی و رئیسی در جلسه هماهنگی برنامه‌های تبلیغاتی صدا وسیما خبر دادند که البته به سرعت تکذیب شد.

 

دوگانه رئیسی-جلیلی در فضای مجازی هم به چشم می‌خورد. طرفداران جلیلی اقدام به راه‌اندازی هشتگ کرده و از رئیسی خواستند برای کناره‌گیری به نفع جلیلی اعلام آمادگی کند.

 

 

با خروج چهره‌های خبرسازی مثل احمدی‌نژاد از گردونه رقابت‌ها حالا جلیلی خود را در قامت رقیب مجازی رئیسی نشان می‌دهد. به گزارش ششم خردادماه مرکز داده‌کاوی بتا، رئیسی و جلیلی به ترتیب با ۲۹۷ و ۱۷۸ هزار نامزدهای اول و دوم پرلایک در توئیتر بوده‌اند. در اینستاگرام هم رئیسی با ۱۱.۱ و جلیلی با ۲.۵ در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند.

 

در میانه اخباری چون حمایت تمام قد جبهه پایداری بعنوان آشیانه سیاسی جلیلی از رئیسی، برخی تحلیلگران اصولگرا می‌گویند این دوقطبی‌سازی میان نامزدهای شاخص این جریان یک بازی سیاسی انتخاباتی است که احتمالا به داغ شدن تنور انتخابات و همچنین سر کار گذاشتن جناح رقیب می‌انجامد.

 

از منظری دیگر، حضور نامزدهای پوششی تا آخر انتخابات، دو مزیت دارد؛ اول اینکه همگی از تمام فرصت‌های تبلیغاتی خصوصا مناظرات تلویزیونی برای تبلیغ گفتمان اصلی استفاده می‌کنند و از سوی دیگر کناره گیری در انتها به نفع نامزد اصلی آن هم در روزهایی که رقابت‌های انتخاباتی به اوج خود رسیده امکان تاثیرگذاری بیشتری روی افکارعمومی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات