تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 15:39
کد خبر : 8210

فرش قرمز پیش پای واکسن ایرانی کرونا

فرش قرمز پیش پای واکسن ایرانی کرونا

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود اعلام داشته واکسن «کووایران برکت» تولید ستاد اجرایی فرمان امام، به عنوان نخستین واکسن صد در صد ملی در آستانه دریافت مجوز برای مصرف عمومی است.   همزمان وزیر بهداشت خبر داده در خرداد و پایان بهار واکسن ایرانی آماده تزریق برای عموم مردم است و

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود اعلام داشته واکسن «کووایران برکت» تولید ستاد اجرایی فرمان امام، به عنوان نخستین واکسن صد در صد ملی در آستانه دریافت مجوز برای مصرف عمومی است.

 

همزمان وزیر بهداشت خبر داده در خرداد و پایان بهار واکسن ایرانی آماده تزریق برای عموم مردم است و واکسیناسیون از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

سعید نمکی با بیان اینکه «اول خودم واکسن ایرانی می‌زنم» درباره دیگر واکسن ایرانی گفته است: واکسن مشترک بین ایران و کوبا یکی از ممتازترین واکسن های دنیا در حال ساخت است. بعد از این واکسن، واکسن برکت است.

 

با وجود اینکه وزیر بهداشت گفته قطعا محصول ایرانی، سالم‌ترین و بی‌ضررترین و مطمئن‌ترین واکسن خواهد بود تلاش‌ها برای واردات واکسن خارجی وارد فاز تازه‌ای شده است. رییس اتحادیه واردکنندگان دارو ضمن خبر دادن از صدور مجوز واردات، گشایش ال سی و انتقال منابع مالی در این راستا اعلام داشته در گام نخست یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا خریداری شده و در گام بعدی سه میلیون دوز واکسن سینوفارم چین وارد می‌شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات