تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 22:30
کد خبر : 8219

افت و خیز بورس و دلار در اوضاع خواب مسکن

افت و خیز بورس و دلار در اوضاع خواب مسکن

شاخص کل بازار سرمایه بعد از دو روزِ سبزپوش که در مجموع و بیش از چهار درصد رشد را رقم زد، در دهمین روز خردادماه ۹۵صدم درصد افت کرد و به حدود یک میلیون و ۱۴۶هزار واحد رسید.   این افت تا حدِ ملموسی با کاهش نرخ دلار همراهی داشت. در حالی که دیروز دلار

شاخص کل بازار سرمایه بعد از دو روزِ سبزپوش که در مجموع و بیش از چهار درصد رشد را رقم زد، در دهمین روز خردادماه ۹۵صدم درصد افت کرد و به حدود یک میلیون و ۱۴۶هزار واحد رسید.

 

این افت تا حدِ ملموسی با کاهش نرخ دلار همراهی داشت. در حالی که دیروز دلار در کانال ۲۴هزار تومان سیر می‌کرد نرخ دلار دهم خردادماه به میانه های کانال ۲۳ هزار تومان برگشت.

 

فراز و فرودهای نرخ ارز و شاخص بورس باعث نشد تا رسانه های اقتصادی از تحولات بازار مسکن غافل شوند. بنابر اعلام برخی منابع، تعدیل انتظارات تورمی و سمت و سوی رقابت‌های انتخاباتی باعث عقب نشینی خریداران مسکن شده و معاملات به حدود یک سوم شرایط نرمال رسیده است. قیمت‌ها هم طی یک ماه اخیر کاهشی حدود ۱۰ درصدی نسبت به ماه قبل داشته است.

 

از جمله اخبار بورسی اخیر هم اینکه دومین عرضه اولیه بورس در سال جاری،‌ مربوط به شرکت لیزینگ کارآفرین در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات