تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 23:08
کد خبر : 8259

جدال میان نامزدها و دولت بر سر بورس

جدال میان نامزدها و دولت بر سر بورس

بازار سرمایه قبل از تعطیلات میانه خرداد، با رشد ۷۲صدم درصدی بسته شد تا شاخص کل بورس در مرز حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار گیرد.   دوازدهم خرداد ارزش معاملات خرد به رقم ۴ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم ارزش معاملات خرد سهام در میان چهارشنبه‌های سال ۱۴۰۰

بازار سرمایه قبل از تعطیلات میانه خرداد، با رشد ۷۲صدم درصدی بسته شد تا شاخص کل بورس در مرز حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار گیرد.

 

دوازدهم خرداد ارزش معاملات خرد به رقم ۴ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم ارزش معاملات خرد سهام در میان چهارشنبه‌های سال ۱۴۰۰ است.

 

به گزارش ایران مامن، در کنار انتقادات شدیدی که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و حتی عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی از نحوه بورس‌داری دولت دوازدهم مطرح می‌سازند، مجلسی‌ها هم بر آتش انتقادات دامن می‌زنند.

 

نائب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته بورس «جیب‌بُری» آشکار دولت روحانی از جیب مردم بوده و دولت کسری بودجه خود را از این طریق جبران کرده است.

 

با وجود این انتقادات، «فردین آقابزرگی» کارشناس بازار سرمایه می‌گوید نامزدهای انتخاباتی بدون درنظر گرفتن متغیرهای اثرگذار بر قیمت سهام از جمله روند افزایشی نرخ بهره و گمانه زنی‌ها برای کاهش نرخ ارز به طرفداران خود وعده عبوراز بحران بورسی را می‌دهند این در حالی است که کسی از جزئیات برنامه عملیاتی آنها در حوزه بازار سرمایه اطلاعی ندارد.

 

طی روزهای اخیر امیرحسین قاضی زاده هاشمی مدعی شد سه روزه بحران بورس را جمع می‌کند. در پاسخ به این ادعا، همتی که خود در زمره متهمان درجه یک اوضاع بورس است گفته مگر بورس مایکروفر است سه روزه اصلاح شود؟

 

از سوی دیگر رئیس بورس وعده داده در حال رایزنی با نهادهایی مانند بانک مرکزی برای تزریق ۱۵۰ میلیون دلار باقی مانده از ۲۰۰ میلیونی است که قرار بود به صندوق تثبیت بورس واریز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات