تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 12:59
کد خبر : 8262

انفجار شایعات درباره آتش‌سوزی‌ها و واکسن کرونا

انفجار شایعات درباره آتش‌سوزی‌ها و واکسن کرونا

*بعد از آتش‌‌گرفتن ناو خارک و غرق شدن یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شناورهای ارتش در آب‌های دریای عمان، آتش‌سوزی پالایشگاه تهران به خبر اول بسیاری از رسانه‌ها داخلی تبدیل شد و تصاویر و فیلم‌های آتش‌سوزی و تلاش آتش نشان‌ها برای فرونشاندن آتش تاسیسات نفتی به صورت مکرر انتشار یافت.   *خبر آتش گرفتن ۲۰

*بعد از آتش‌‌گرفتن ناو خارک و غرق شدن یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شناورهای ارتش در آب‌های دریای عمان، آتش‌سوزی پالایشگاه تهران به خبر اول بسیاری از رسانه‌ها داخلی تبدیل شد و تصاویر و فیلم‌های آتش‌سوزی و تلاش آتش نشان‌ها برای فرونشاندن آتش تاسیسات نفتی به صورت مکرر انتشار یافت.

 

*خبر آتش گرفتن ۲۰ هزار بشکه گازوئیل در پالایشگاه جنوب تهران با اخباری مثل آتش‌سوزی در پایانه مسافربری مشهد و اعلام سازمان جنگل‌ها در خصوص رخ دادن ۳۰۰ آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی از ابتدای سال تاکنون همراه شد و برخی هم در فضای مجازی ادعا کردند در میانه خرداد سال‌های قبل نیز آتش‌سوزی‌هایی به شکلی معنادار اتفاق افتاده است. شماری هم با یادآوری اظهارات بوسی کوهن رئیس سابق موساد که اخیرا مدعی شده اسرائیل در قلب ایران رسوخ پیدا کرده، این رخدادها را منتسب به صهیونیست‌ها دانسته‌اند.

 

*دیگر موج جنجالی شبانه روز گذشته از وایرال شدن ویدئوهای چسبیدن ابزار فلزی مثل قاشق به تن دریافت‌کنندگان واکسن کرونا شروع شد. در این میان، برخی سلبریتی‌ها با انتشار تصاویری از این پدیده به شایعات دامن زدند. در مواجهه با طرح پرسش‌های فراوان در این زمینه، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت این وضعیت خطرناک نیست و موقت خواهد بود. علاوه بر این تیمی مامور بررسی دقیقتر خواهند شد.

 

*هر چند رئیس مرکز اطلاع رسانی سازمان نظام پزشکی با طعنه خواستار نظافت و حمام رفتن افراد مدعی خاصیت آهنربایی شده اما طی روزهای اخیر معترضان به واکسیناسیون گفته‌اند جیوه موجود در واکسن عوارض شدیدی برای سلامت دارد. آنچه به نگرانی ها در این زمینه دامن می‌زند انتشار اخباری چون مرگ مجری ۴۴ساله بی بی سی بعد از دریافت واکسن آسترازنکا است. با این حال بسیاری از کاربران نگاهی منفی به واکسن هراسی دارند.

 

*اظهارات دیروز حسن روحانی مورد توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفت. رئیس جمهوری ضمن تاکید چندباره بر ظرفیت‌های همه‌پرسی گفت حرف‌هایی دارد که به موقع خواهد زد. وزیر ارتباطات هم دیروز با اشاره به فرایند فیلترینگ توئیتر اظهار داشت برخی قبلا به حضور پلتفرم‌ها اعتراض داشتند اما امروز همان‌ها از همان پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.

 

*حملات اخیر به رئیسی باعث واکنش رئیس قوه قضاییه شد و گفت متلک‌گویان مسئول وضعیت موجودند. پس از حضور برادر محسن رضایی و همسر نعمتی، سیدابراهیم رئیسی دخترش را به عنوان نماینده به برنامه صداوسیما فرستاد. به گفته دختر رئیسی پدرم بین مردم دیوار نمی‌کشد بلکه پل می‌سازد. اخیرا مهرعلیزاده گفته رئیسی باید بخاطر اسیدپاشی‌های ۶ سال پیش در اصفهان پاسخگو باشد.

 

*حملات نامزدها به هم ادامه دارد. همتی پرایدسواری جلیلی را زیر سوال برده و زاکانی هم گفته حاضر است با همتی به عنوان مقصر اوضاع موجود هر کجا بگوید مناظره کند. رضایی هم ایده رئیسی برای ساخت یک میلیون مسکن را قانون مجلس و وظیفه دولت بعدی دانسته است نه وعده انتخاباتی.

 

*پس از پخش نشدن مستند تبلیغاتی همتی در صدا و سیما، محسن رضایی هم از توقیف کلیپ تبلیغاتی‌اش خبر داد اما بعد از پخش مدعی شد این فیلم با سانسور پخش شده است.

 

*با وجود اینکه قبلا عنوان شده بود در دور پنجم مذاکرات وین، تکلیف گفت‌وگوهای برجامی مشخص می‌شود، نمایندگان ایران، آمریکا و ۴+۱ پایتخت اتریش را ترک کردند تا شاید در دور ششم بر سر آنچه سیدعباس عراقچی «اختلافات حل شدنی» خوانده به توافق برسند.

 

*جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به رای اخیر دیوان عدالت اداری گفت برگ سبز همان سند مالکیت خودرو است و یکی از خبرنگاران صداوسیما هم ویدئویی از خود با مضمون توصیه به مراجعه نکردن به دفتر اسناد رسمی برای انتقال خودرو منتشر کرد.

 

*به گزارش ایران مامن، ادعای نماینده مشهد مبنی بر شنود چندجانبه از روحانی از سوی دستگاه‌های امنیتی، تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل به دلیل نپرداختن حق عضویت، اظهارات رئیس کمیسیون قضایی مجلس درباره مهریه، انتشار تصاویر درگیر شدن یک دختر ۱۷ساله آمریکایی با یک خرس برای نجات سگ‌هایش و … از دیگر پابازدیدهای مجازی در شبانه روز گذشته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات