تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 - 10:29
کد خبر : 8273

فرصتِ رو به پایان برای ازدواج آسان!

فرصتِ رو به پایان برای ازدواج آسان!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان چند روز پیش اعلام کرد آمار ازدواج در سال کرونا نسبت به سال ۹۸ دارای رشد ۴.۴درصدی بوده‌است.   هر چند رسانه‌ها و منابع رسمی درباره آمار ازدواج و تشکیل خانواده بسیار دست به عصا عمل می‌کنند اما بنابر اطلاعات موجود از سال ۹۳ تا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان چند روز پیش اعلام کرد آمار ازدواج در سال کرونا نسبت به سال ۹۸ دارای رشد ۴.۴درصدی بوده‌است.

 

هر چند رسانه‌ها و منابع رسمی درباره آمار ازدواج و تشکیل خانواده بسیار دست به عصا عمل می‌کنند اما بنابر اطلاعات موجود از سال ۹۳ تا ۹۸، آمار ازدواج عدد مطلوبی را نشان نمی‌دهد و در کنار این وضعیت کاهش میزان فرزندآوری بر نگرانی‌های جمعیتی افزوده است.

 

اعظم کریمی مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشته در کنار اقدامات اثرگذار فرهنگی، شیوع کرونا و کاهش تجملات و رسوم دست‌وپاگیر از عوامل افزایش میزان ازدواج بوده و از هزینه‌های اضافی مراسم ازدواج کاسته‌شده است.

 

این در حالی است که روند واکسیناسیون در سراسر جهان از جمله ایران و افزایش سطح ایمنی سالمندان برابر کرونا، چشم‌انداز عبور از اپیدمی را پدیدار کرده‌است.

 

در همسایگی ما ترکیه، با اعلام برنامه زمان‌بندی تدریجی محدودیت‌های کرونایی، در روزهای اخیر رسانه‌ها از هجوم زوج‌های جوان به دفاتر ثبت ازدواج خبر داده و نوشتند به طور میانگین در هر ساعت ۳۰ جوان در استانبول به برخی دفاتر ازدواج مراجعه کرده‌اند.

 

کاهش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور ما هم باعث شد تا تالارها هم چند روز پیش مشروط به تامین فضای هشت‌متر مربعی برای هر مهمان گشایش یابند.

 

این روند برای گروهی از خانواده‌ و زوج‌ها به منزله پایان فرصت ازدواج آسان خواهد بود. البته پیش‌بینی آینده چندان کار آسانی نیست. تکلیف کرونا هنوز مشخص نیست. بعضی می‌گویند بعد از انتخابات و فرجام مذاکرات وین شاید از فشار هزینه‌ و گرانی‌ها کاسته و شرایط ازدواج بهتر شود. در مقابل مشکلات ساختاری اقتصاد و بودجه انبساطی امسال می‌گوید شاید امواج گرانی سهمگین‌تری در راه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات