تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 - 17:01
کد خبر : 8301

اگر لاریجانی تایید صلاحیت می‌شد…

اگر لاریجانی تایید صلاحیت می‌شد…

به دنبال بیانات دیروز رهبری جهت #جبران جفای روا شده به بعضی نامزدها، خصوصا بعد از توئیت سخنگوی شورای نگهبان که گفت خواست رهبری لازم‌الاتباع و فصل‌الخطاب است، ورود علی لاریجانی به جمع نامزدهای نهایی برای بسیاری قطعی به نظر می‌رسید.   شورای نگهبان اما در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیمش بر اساس گزارشات کذب نبوده

به دنبال بیانات دیروز رهبری جهت #جبران جفای روا شده به بعضی نامزدها، خصوصا بعد از توئیت سخنگوی شورای نگهبان که گفت خواست رهبری لازم‌الاتباع و فصل‌الخطاب است، ورود علی لاریجانی به جمع نامزدهای نهایی برای بسیاری قطعی به نظر می‌رسید.

 

شورای نگهبان اما در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیمش بر اساس گزارشات کذب نبوده تا آب سرد دوباره‌ای باشد بر تب‌‌و‌تاب ستادهای در حالِ آماده‌باش لاریجانی.

 

نیمروز ۱۴خرداد بسیاری در فضای مجازی اصرار داشتند که نگرانی از مشارکت زیر ۴۰درصدی احتمالا باعث بازتر شدن دایره کاندیداها خواهد شد تا جایی که جهانگیری و احمدی‌نژاد هم به تجدیدنظر شورای نگهبان امیدوار شدند.

 

با این حال، ورود احتمالی لاریجانی به عرصه انتخابات برای بسیاری از ناظران به معنای خروج نهایی عبدالناصر همتی از رقابت‌ها بعد از مناظرات بود که می‌توانست حتی از مجموع آرا بکاهد.

 

از این منظر و تا قبل از آغاز مناظرات، دوقطبی همتی برابر پنج کاندیدای اصولگرا، فضای رقابتی‌تر و تاحدی دراماتیک را در قیاس با دوگانه مفروض لاریجانی-رئیسی به تصویر کشیده و انتظار می‌رود با حمایت زیرپوستی و چراغ‌خاموش اصلاح‌طلبان از رئیس‌کل سابق بانک مرکزی و پوشش مهرعلیزاده، جبهه نسبتا منسجم اصولگرایان نخستین چالش جدی خود را در این دور رقابت‌ها تجربه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات