تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 - 22:20
کد خبر : 8306

مناظره اول و مباحث اقتصادی؛ کدام چهره شاخص‌تر بود؟

مناظره اول و مباحث اقتصادی؛ کدام چهره شاخص‌تر بود؟

در مناظره اول انتخابات۱۴۰۰ که محسن رضایی باز ۱۰۰۰ تومانی خود را از جیب درآورد و به دولت یورش برد، همتی در دوقطبی‌سازی، مظلوم‌نمایی و نمایش چهره‌ای متخصص و کاربلد ناامیدکننده ظاهر شد.   رئیسی کوشید در جایگاه ریش‌سفیدی از کارنامه ریاست قوه قضاییه دفاع کند. مهرعلیزاده بارها به قاضی‌القضات حمله کرد و در ادامه

در مناظره اول انتخابات۱۴۰۰ که محسن رضایی باز ۱۰۰۰ تومانی خود را از جیب درآورد و به دولت یورش برد، همتی در دوقطبی‌سازی، مظلوم‌نمایی و نمایش چهره‌ای متخصص و کاربلد ناامیدکننده ظاهر شد.

 

رئیسی کوشید در جایگاه ریش‌سفیدی از کارنامه ریاست قوه قضاییه دفاع کند. مهرعلیزاده بارها به قاضی‌القضات حمله کرد و در ادامه سعی کرد با اظهارات تخصصی میدانداری کند. زاکانی بارها در پاسخ همتی تاکید کرد نامزد پوششی نیست و دولت عامل بدبختی مردم است.

 

جلیلی بارها از تجارب و راهکارهای دولت سایه سخن گفت و قاضی‌زاده هاشمی چهره‌ای قابل احترام به نمایش گذاشت.

به گزارش ایران مامن، از ویژگی‌های این مناظره تلاش همتی و مهرعلیزاده برای جلب نظر ترک‌زبانان بود. خلاصه‌ای از اظهارات نامزدها به این شرح است؛

 

۱-جلیلی:مشکلات ما همه ساختاری نیست و ناشی از فرهنگ سیاسی ما است. طی ۸ سال با ۲۴ صنف جلسه داشتیم. کشور را نمی‌شود با نمایش اداره کرد. فقط نباید به فکر اداره کشور باشیم. ما می‌توانیم کشور را جهش بدهیم.

 

۲-رئیسی: مردم از من خواستند تا به صحنه بیایم. کشور مدیریت مقتدر می‌خواهد و من اقتصاددان ها را به خط می‌کنم. اهمال دولت باعث شد من وارد عرصه راه‌اندازی کارخانه‌ها شوم. با حمله به من مشکلات حل نمی‌شود. ۲میلیون فالور دارم.

 

۳-قاضی زاده هاشمی: چندپارچگی در کشور و اقتصاد رانتی و غارتی منشا مسائل امروز است. دولت سلام با جراحی اقتصاد مشکلات ۵۰ساله و ۱۰۰ ساله را برطرف می‌کند. اصلاح ساختارها و مقابله با ساختارهای استضعاف‌گر لازم است.

 

۴-زاکانی: پوششی نیستم. بسته جامع داریم. سال ها با مفاسد مبارزه کرده ام. دولت روحانی عامل بدبختی ما است. سال اول دولت من تغییر را احساس و سال چهارم تحول را مشاهده می‌کنیم.

۵-دولت روحانی سیاه‌ترین دولت ۴۰سال اخیر است. نباید دولت‌های قبلی تکرار شود. با سابقه سربازی وارد عمل می‌شوم. ۴۵۰ تومان یارانه می‌دهم و وضعیت مسکن را متحول می‌کنم. همتی و مسئولان دولت روحانی را ممنوع الخروج می‌کنم.

 

۶-مهرعلیزاده: دکترای اقتصاد دارم. رئیسی دچار سندروم پست بی‌قرار است و ۶کلاس بیشتر سواد ندارد. مدل آلمانی را در اقتصاد پیاده می‌کنم. دولت سوم اصلاحات را تشکیل می‌دهم.

 

۷- من اقتصاددان هستم و رقبا از اقتصاد چیزی سردرنمی‌آورند و وعده دروغ می‌دهند. کارشکنی در تصویب FATF مشکل‌ساز شد. نماینده روحانی نیستم. برای مبارزه با تورم و نقدینگی برنامه دارم. جلوی ونزوئلایی شدن اقتصاد را گرفتم و نمی‌گذارم شبیه کره شمالی شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات