تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 22:29
کد خبر : 8363

بازار سرمایه و تاثیر رشد معاملات خرد

بازار سرمایه و تاثیر رشد معاملات خرد

شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد سه دهم درصدی از مرز یک میلیون و ۱۶۰هزار واحد گذر کرد.   بانک ملت، ایران خودرو، گروه مپنا، بانک تجارت و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به دیگر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را

شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد سه دهم درصدی از مرز یک میلیون و ۱۶۰هزار واحد گذر کرد.

 

بانک ملت، ایران خودرو، گروه مپنا، بانک تجارت و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به دیگر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

 

بر خلاف روزهای گذشته که رشد نسبی شاخص کل با افزایش قیمت دلار گره خورد بود، سبزپوشی این هفته با درجا زدن قیمت ارز همراه بود و قیمت دلار روی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان تقریبا ثابت بود.

 

به نوشته برخی رسانه‌های اقتصادی در توضیح روند تحولات بورس ثبت خالص خرید ۱۸۰ میلیارد تومانی حقیقی، خروج پول از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به میزان ۱۴۱ میلیارد تومان و همچنین افزایش ارزش معاملات خرد به ۲۹۳۹ میلیارد تومان بر امیدها نسبت به آینده بازار سهام افزوده است.

 

امروز نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: چرا مصوبات شورای عالی بورس درباره سهامداران خرد و حقیقی را اجرا نمی‌کنید؟

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات