تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 14:43
کد خبر : 8370

پاسخ وزارت بهداشت به وعده‌های واکسنی نامزدها

پاسخ وزارت بهداشت به وعده‌های واکسنی نامزدها

برخی ادعاهای طرح شده در دومین مناظرات انتخابات ۱۴۰۰ واکنش وزارت بهداشت را به دنبال داشت. در ارتباط با ادعای کارشکنی وزارت بهداشت در واردات واکسن، این وزارتخانه عنوان داشت: به ۳۸ شرکت بخش خصوصی مجوز داده شده که به ثمر ننشسته است. همچنین از ۱۸ میلیون دوز واکسن در مردادماه گذشته صحبت می‌کنند در

برخی ادعاهای طرح شده در دومین مناظرات انتخابات ۱۴۰۰ واکنش وزارت بهداشت را به دنبال داشت. در ارتباط با ادعای کارشکنی وزارت بهداشت در واردات واکسن، این وزارتخانه عنوان داشت: به ۳۸ شرکت بخش خصوصی مجوز داده شده که به ثمر ننشسته است. همچنین از ۱۸ میلیون دوز واکسن در مردادماه گذشته صحبت می‌کنند در حالیکه کشور سازنده مورد ادعا خود تا آبان ماه حتی  یک میلیون دز واکسن نداشته است.

 

همچنین، طیفی از رسانه‌ها اظهارات رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی را یادآوری کرده‌اند که گفته است سازمان بهداشت جهانی با واکسیناسیون کرونا می‌خواهد ۱۵درصد جمعیت را کم کند.

 

وزارت بهداشت همچنین درباره وعده واکسیناسیون عمومی طی سه ماه (از سوی مهرعلیزاده) اعلام کرد قبلا این وعده توسط دولت ریل‌گذاری شده است.

 

در شرایطی که روند واکسیناسیون کرونا بخاطر نبود واکسن کافی برای دور دوم با اختلال مواجه شده رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ١٩ تصریح داشته دوز سوم واکسن کرونا باید در پاییز تزریق شود.

 

در همین حال تلاش برای جایگزینی هرچه سریعتر واکسن‌های وطنی ادامه دارد. علاوه بر واکسن برکت رسانه‌ها اعلام کردند فاز اول تست انسانی واکسن فخرا به موفقیت به پایان رسیده و در فاز دوم تست انسانی این واکسن به ۵۰۰ نفر داوطلب ۱۸ تا ۷۰ ساله تزریق خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات