تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 21:32
کد خبر : 8378

دگرگونی اولویت‌ها در چهار سال، بازگشت به نقطه صفر طی هشت سال

دگرگونی اولویت‌ها در چهار سال، بازگشت به نقطه صفر طی هشت سال

از حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان، خاتمی و هاشمی ردِ صلاحیت شده در سال ۹۲ که بگذریم، حسن روحانی صریح‌ترین نامزدی بود که اعلام داشت از طریق مذاکره با غرب و با کلیدش قفل پرونده هسته‌ای و به تبع آن اقتصاد را خواهد گشود.   چهار سال بعد همچنان باد موافق در بادبان روحانی بود. شرایط

از حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان، خاتمی و هاشمی ردِ صلاحیت شده در سال ۹۲ که بگذریم، حسن روحانی صریح‌ترین نامزدی بود که اعلام داشت از طریق مذاکره با غرب و با کلیدش قفل پرونده هسته‌ای و به تبع آن اقتصاد را خواهد گشود.

 

چهار سال بعد همچنان باد موافق در بادبان روحانی بود. شرایط اعم از اقتصادِ در حال رشد، تورم تک رقمی و از آن مهمتر دورنمای روابط و سرمایه‌گذاری خارجی امیدوارکننده بود و همین باعث شد شعارها، وعده‌ها و حتی گرانیگاه رقابت از اقتصاد تا حدی فاصله بگیرد.

 

هراس از دیوارکشی رقیب اصلی روحانی یعنی رئیسی در پیاده‌روها، بازگشت گشت ارشاد، حجاب، مساله کنسرت‌ها و … چهار سال پیش برجستگی خاصی داشت و اکنون مسائل فرهنگی حتی وزنی به اندازه یک سوال در مناظرات انتخاباتی ندارد.

 

سخنان همتی درباره پیامک حجاب و شعارهای لیبرالیستی مهرعلیزاده آشکارا دیگر برانگیزاننده نیست. اکنون شرایطی حاکم شده که توده‌ها با عبور از بسیاری مسائل می‌خواهند دولتی بر سرکار بیاید که با مذاکره یا بی‌مذاکره هر طور شده چرخ اقتصاد را راه بیاندازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات