تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 22:07
کد خبر : 8382

بورس و تداوم انسداد جریان نقدینگی

بورس و تداوم انسداد جریان نقدینگی

بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته قرمزپوش بود و با افت حدود ۸۸۰۰ واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد نزدیک شد.   تغییرات هفته سوم خرداد در حالی به انجام رسید که در کنار افزایش نسبی شاخص کل، بازارهای دلار و سکه در دومین هفته متوالی روند رو به رشدی

بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته قرمزپوش بود و با افت حدود ۸۸۰۰ واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد نزدیک شد.

 

تغییرات هفته سوم خرداد در حالی به انجام رسید که در کنار افزایش نسبی شاخص کل، بازارهای دلار و سکه در دومین هفته متوالی روند رو به رشدی را به ثبت رساند. برخی بازارهای بین‌المللی مانند نفت نیز رشد قابل توجهی داشتند. این در حالی است که ارزش برخی فلزات پایه کاهشی بود. بیت‌کوین هم در وضعیت نصف ارزش آن در نقطه اوج قرار دارد.

 

رسانه‌ها امروز از دو تغییر مهم در سازمان بورس خبر دادند؛ نخست انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار برای مشاهده عموم و شفافیت عملکرد شرکت‌ها و دوم فراخوان این سازمان برای صدور مجوز تاسیس شرکت کارگزاری که از ۲۲خرداد کلید می‌خورد.

 

همچنین بر اساس ابلاغ جدید دولت، شرکت ملی گاز ایران مکلف است در سال ۱۴۰۰، با در نظر داشتن تراز تولید و مصرف گاز طبیعی، زیرساخت‌های لازم را برای عرضه و انجام معامله تا سقف حداکثر ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در بورس ایجاد کند؛ تکلیفی که در صورت تحقق از مولفه‌های سرنوشت‌ساز در نمادهای انرژی خواهد بود.

 

در خصوص سمت و سوی آینده بورس، امیرحسین نام‌آور کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به وضعیت بازار در روزهای گذشته بورس روند مثبتی خواهد داشت اما هنوز جریان ورود نقدینگی به بازار شکل نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات