تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 13:04
کد خبر : 8417

هشدار نظامی-امنیتی‌های اسرائیل درباره جنگ داخلی و ایران هسته‌ای

هشدار نظامی-امنیتی‌های اسرائیل درباره جنگ داخلی و ایران هسته‌ای

معاون سابق موساد به دلیل آنچه ناکامی در کنترل کرونا و روند هسته‌ای شدن ایران عنوان کرده حملاتی را متوجه «بنیامین نتانیاهو» ساخته است.   این چهره امنیتی با نام مستعار «الف» (Alef) اخیرا در مصاحبه با روزنامه «یدیعوت احرونوت» ضمن مقایسه انتشار ویروس کرونا با برنامه هسته‌ای تهران از افزایش اورانیوم غنی شده ایران

معاون سابق موساد به دلیل آنچه ناکامی در کنترل کرونا و روند هسته‌ای شدن ایران عنوان کرده حملاتی را متوجه «بنیامین نتانیاهو» ساخته است.

 

این چهره امنیتی با نام مستعار «الف» (Alef) اخیرا در مصاحبه با روزنامه «یدیعوت احرونوت» ضمن مقایسه انتشار ویروس کرونا با برنامه هسته‌ای تهران از افزایش اورانیوم غنی شده ایران به عنوان تهدیدی برای منطقه نام برده است.

 

به گفته این مقام سابق موساد، برخلاف کوتاهی نتانیاهو در مهار کرونا (با بیش از شش هزار کشته) و برنامه هسته ای ایران، کارهای بزرگی در سازمان های اطلاعاتی اسرائیل انجام گرفته که یکی از آنها عملیات موساد در سال ۲۰۱۸ ( برای سرقت اسناد طبقه بندی شده از ایران) بوده است.

 

او با بیان اینکه اسرائیل برنامه آشکار و پنهانی برای تحت تاثیر قرار دادن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا برای خروج از برجام داشته افزود: موساد برای تحقق این هدف، نقش و تاثیر بیشتری نسبت به بخش سیاسی داشته است.

 

 

به ادعای الف، سرقت اسرار محرمانه ایران یکی از مهمترین اقداماتی بود که برای تغییر دیدگاه مقامات کاخ سفید و ضربه به توافق هسته ای صورت گرفت. با این حال تمام اقدامات سازمان های اطلاعاتی ذیل مدیریت ضعیف نتانیاهو به نتیجه نرسیده و در وضعیت فعلی زمزمه احیای برجام شنیده می شود.

 

او افزوده است: ذیل کوتاهی دولت ما در وضعیتی قرار داریم که در فردو غنی سازی اورانیوم استمرار دارد و در کاشان و نطنز چیزی متوقف نشده است. آنها ۲.۵ تن اورانیوم غنی شده جمع کرده  و در حال نصب سانتریفیوژ پیشرفته‌اند. در حال حاضر یک دولت دمکرات در آمریکا روی کار آمده و وضعیت ما از زمان امضاء توافق هسته ای در بدترین شرایط قرار دارد. در مقابل آنها یک ثانیه نیز گسترش نفوذ منطقه ای خود را متوقف نکرده و مستمر در حال تولید موشک هستند.

 

به گزارش ایران مامن، پیش از الف، «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل هم در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت از خطر جنگ داخلی ذیل سیاست های نتانیاهو گفته و افزوده بود او رفتار واقع‌گرایانه‌ای ندارد و ادامه این وضعیت می تواند اسرائیل را به سمت جنگ داخلی سوق دهد، این جنگ تاکنون بدون تفنگ بوده، اما شرایط ممکن است تغییر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات