تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 22:56
کد خبر : 8453

هشدار درباره حباب پساانتخاباتی بورس

هشدار درباره حباب پساانتخاباتی بورس

بازار سرمایه در بیست و سومین روز خرداد هم مانند روز قبل از آن نزولی بود و با کاهش حدود ۳۷۰۰ واحدی، شاخص کل به یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید.   فعلا آنچه از وین به گوش می‌رسد سیگنال‌های منفی در کوتاه مدت است و نمایندگان ایران و روسیه که با خوش‌بینی به

بازار سرمایه در بیست و سومین روز خرداد هم مانند روز قبل از آن نزولی بود و با کاهش حدود ۳۷۰۰ واحدی، شاخص کل به یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید.

 

فعلا آنچه از وین به گوش می‌رسد سیگنال‌های منفی در کوتاه مدت است و نمایندگان ایران و روسیه که با خوش‌بینی به روزهای آینده می‌نگریستند، گفته‌اند امید چندانی وجود ندارد در دور ششم هم توافق حاصل شود.

 

سرنوشت احیای برجام هم مانند خیلی از مسائل گویی به انتخابات گره خورده است. هر چند برخی کاندیداها گفته‌اند همان‌طور که یک‌روزه پول مردم در بورس آب رفت می‌توان آب رفته را یک‌روزه به بورس برگرداند اما بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند هرگونه تصمیم کوتاه‌مدت و هیجانی در بازار سرمایه می‌تواند به ایجاد حباب بیانجامد.

 

از دید کهنه‌کارهای بورس، در روندهای هیجانی باز هم تعداد بازندگان بیشتر از معدود برندگان خواهد بود و نمی‌توان با تصمیمات صرفا سیاسی برای بلندمدت رضایت سرمایه‌گذاران را تامین کرد.

 

درباره شرایط بازار سرمایه و چشم‌انداز پیش روی آن مدیر امور مالی سازمان بورس با اشاره به رقم ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های زیر گروه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به رسانه‌ها گفته است: سازمان بورس نمی توانست این منابع را در اوراق و سهام سرمایه گذاری کند. بر اساس مقررات  این ارقام یا باید سپرده بانکی شود یا در اوراق مشارکت مورد سرمایه گذاری قرار گیرد.

 

به گفته بهزاد خاکی سازمان بورس باید رقمی حدود ۴۵٠ میلیارد تومان را بابت مالیات  عملکرد و  سایر بدهی‌های جاری پرداخت کند و در صورتی که بخواهد وجوه باقیمانده را در اوراق سپرده گذاری کند با کمبود مالی مواجه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات