تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 23:19
کد خبر : 8456

نقشه برباد رفته ربودن فرماندار میشیگان

نقشه برباد رفته ربودن فرماندار میشیگان

پلیس فدرال آمریکا چندی پیش مدعی شد شش نفر از اعضای یک گروه شبه نظامی به اتهام تلاش برای ربودن فرماندار میشیگان بازداشت شده‌اند. در میان این افراد «پیت موزیکو» ۴۳ ساله، «جوزف موریسون» ۲۶ ساله و «پل بلار» ۲۲ ساله با چندین اتهام روبرو هستند که در راس آنها حمایت از اقدامات خشونت آمیز

پلیس فدرال آمریکا چندی پیش مدعی شد شش نفر از اعضای یک گروه شبه نظامی به اتهام تلاش برای ربودن فرماندار میشیگان بازداشت شده‌اند. در میان این افراد «پیت موزیکو» ۴۳ ساله، «جوزف موریسون» ۲۶ ساله و «پل بلار» ۲۲ ساله با چندین اتهام روبرو هستند که در راس آنها حمایت از اقدامات خشونت آمیز و همکاری با سازمان تروریستی «ولورین واچمن»(Wolverine Watchmen) قرار دارد.

 

به ادعای اف.بی.آی این گروه به طور ویژه برای جذب افراد با هدف حمله و کشتن سیاستمداران به ویژه فرماندار «گریچن ویتمر» تاسیس شده و هدف نهایی نیز ساقط کردن نهادهای میشیگان و آغاز اقدامات خشونت‌آمیز علیه دولت فدرال آمریکا بوده است. علاوه براین جزئیات کاملی از برنامه آنها در حمله به محل اقامت فرماندار و استفاده از سلاح گرم و بمب های دست ساز علیه نیروهای دولتی کشف شده است.

به ادعای نماینده ویژه اف.بی.آی یکی از اعضای این گروه فردی به نام «هنریک ایمپولا» به دلیل اختلاف با سایر اعضاء با سازمان های اطلاعاتی تماس گرفته و جزئیات برنامه آنها را در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده است.

 

به دلیل اطلاعات دقیق موجود، توطئه ربایش یا سرنگونی فرماندار «گریچن ویتمر» قبل از اجرا خنثی شده است. در حالی که منزل شخصی فرماندار برای مدت‌ها تحت نظر بوده و در مورد ربایش و محل نگهداری او بعد از حمله تصمیم گری شده بود؛ نشانه هایی نیز از سازماندهی گروه‌های شبه نظامی میشیگان برای ایفای نقش در این توطئه وجود دارد.

برخی از رسانه ها برای این اقدام انگیزه سیاسی قائل شده اند. در این مطبوعات به نقل از برخی عوامل اف.بی.آی اظهار شده چندین عضو این گروه درباره قتل مستبدین یا گرفتن فرماندار مستقر صحبت کرده اند. در میان تحرکات این افراد بازداشت شده برنامه ریزی برای عضوگیری گسترده و استفاده از روش‌های ابتدایی در تبلیغ مرام گروه به دست آمده است.

 

گفتنی است آمریکا همواره به جهت نابرابری نژادی و حمایت سازمان یافته از برتری سفید پوستان با تهدیدهای امنیتی روبرو بوده که اخیراً سیاست های ترامپ آن را تشدید کرده است. در رابطه با همین موضوع شخصیت‌هایی چون خانم ویتمر بارها «دونالد ترامپ» را به تشویق و تحریک تروریسم داخلی متهم کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات