تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 11:10
کد خبر : 8462

شورای نگهبان مقابل گازانبر لاریجانی- مصلحی

شورای نگهبان مقابل گازانبر لاریجانی- مصلحی

علی لاریجانی خصوصا بعد از بیان موضوع جبران از سوی رهبری، پیگیر رد صلاحیت خود شده است.   لاریجانی به دنبال تصریح سخنگوی شورای نگهبان که این نهاد الزامی برای اعلام عمومی دلایل عدم احراز صلاحیت ندارد، با استناد به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در باب انتخابات مجددا توپ را به زمین این شورا

علی لاریجانی خصوصا بعد از بیان موضوع جبران از سوی رهبری، پیگیر رد صلاحیت خود شده است.

 

لاریجانی به دنبال تصریح سخنگوی شورای نگهبان که این نهاد الزامی برای اعلام عمومی دلایل عدم احراز صلاحیت ندارد، با استناد به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در باب انتخابات مجددا توپ را به زمین این شورا انداخته است.

 

بیانیه لاریجانی به بند (۱۱-۲) این سیاست‌ها اشاره دارد که شورای نگهبان موظف به پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان است.

 

در میانه این بحث‌ها که آیا سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری قانون و مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی لازم الاجرا است یا نه، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد از جانبی دیگر شورا نگهبان و ورای آن فلسفه مشارکت را با سوالاتی جدی مواجه کرده است.

به گفته مصلحی، شورای نگهبان تحت تاثیر گزارش وزارت اطلاعات و جمع بندی مصلحی از هزینه‌های پیروزی انتخاباتی مرحوم هاشمی برای نظام در سال ۹۲، با وجود اقبال بیش از ۷۰ درصد مردم کف خیابان، اقدام به ردصلاحیت وی کرده است.

 

در شرایطی که پیگیری‌های لاریجانی به نوعی زیرسوال بردن وجاهت و قانونی‌بودن تصمیمات شورای نگهبان است، اظهارات مصلحی که البته با تکذیب سخنگوی این شورا همراه شده پرسش‌هایی جدی را پیش روی کارکردهای این نهاد مطرح ساخته و بالاتر از آن دوگانه خواست مردم- مصلحت‌سنجی نظام (از سوی برخی نخبگان حاکم و نهادها) را شکل داده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات