تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 22:11
کد خبر : 8489

پاشنه آشیل امنیتی جامعه ایالات متحده

پاشنه آشیل امنیتی جامعه ایالات متحده

«کریستوفر وری» رئیس پلیس فدرال آمریکا چندی پیش ضمن سخنرانی در کمیته قضایی سنا در رابطه با افزایش خطر تروریسم داخلی هشدار داد و مدعی شد پرونده های مرتبط با این حوزه در سه سال و نیم مدیریت وی دو برابر شده است. با توجه به اینکه حضور این مقام امنیتی در سنا اولین بار

«کریستوفر وری» رئیس پلیس فدرال آمریکا چندی پیش ضمن سخنرانی در کمیته قضایی سنا در رابطه با افزایش خطر تروریسم داخلی هشدار داد و مدعی شد پرونده های مرتبط با این حوزه در سه سال و نیم مدیریت وی دو برابر شده است. با توجه به اینکه حضور این مقام امنیتی در سنا اولین بار بعد از ماجرای حمله به کنگره صورت می گرفت بخش مهمی از جلسه به تشریح این حادثه اختصاص داشت.

وری در حالی که برای کمیته قضایی سنا سخنرانی می کرد گفت از زمان تصدی ریاست اف.بی.آی بررسی تحرکات گروه های تروریستی داخلی را با حساسیت دنبال کرده و در این رابطه به آمارهایی رسیده که نشان می دهد خطر تروریسم داخلی به صورت مستمر در حال افزایش است.

 

این مقام امنیتی که از سال ۲۰۱۷ ریاست پلیس فدرال را بر عهده دارد مدعی است تعداد پرونده ها و تحقیقات صورت گرفته در این حوزه از ۱۰۰۰ مورد سال ۲۰۱۷ به بیش از ۲۰۰۰ مورد رسیده است.

 

رشد چشم گیر افراط گرایی خشونت آمیز با انگیزه های نژاد پرستانه از دیگر موضوعاتی بود که مدیر اف.بی.ای به تشریح آن پرداخت. در این رابطه بر مبنای آمار ارائه شده از اوت ۲۰۱۷ تا پایان ۲۰۲۰ تعداد پرونده های مرتبط با برتری طلبی نژادی سفید پوستان سه برابر و جرایم مرتبط با افراط گرایان و خشونت طلبان آنارشیست بیش از سه برابر افزایش یافته است.

 

شورش ششم ژانویه و حمله به کنگره آمریکا موضوعی محوری دیگری بود که کریسوفر وری از آن به نماد «تروریسم داخلی» تعبیر کرد. رئیس اف.بی.آی در این رابطه گفته این قبیل اقدامات هیچ جایی در دمکراسی ما نداشته و تحمل این گروه ها موجب تمسخر قانون اساسی و ارزش های ملت ما خواهد شد.

او ضمن انتقاد از کسانی که حمله به کنگره را به اظهارات و اقدامات ترامپ و گروه هایی مانند آنتیفا (Antifa) نسبت می دهند، گفت: تحرکات مرتبط با تروریسم داخلی، گروه های نژاد پرست و خشونت طلب داخلی ابعاد بسیار گسترده‌تری دارد. در تحقیقات صورت گرفته پلیس فدرال آمریکا شواهد مستندی در این رابطه یافت شده است.

 

رئیس اف.بی.آی در تشریح مختصات افراد بازداشت شده در حمله به کنگره گفت: در میان افراد بازداشت شده تعداد زیادی از گروه های شبه نظامی و به خصوص افراد مرتبط با گروه های افراطی مانند گروه «پسران مغرور»  (Proud Boys) و گروه شبه نظامی «نگهبانان سوگند»( Oath Keepers) وجود دارند. افراد و گروه هایی نیز هستند که سابقه رفتار جنایتکارانه داشته یا با انگیزه نژاد پرستانه به کنگره حمله کرده اند. در این حادثه نزدیک به ۳۰۰ نفر توسط اف.بی.آی و سایر نهادها بازداشت شده اند و در میان آنها ده ها نظامی سابق نیز حضور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات