تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 23:02
کد خبر : 8494

پیش‌بینی بازار صعودی

پیش‌بینی بازار صعودی

بازار سرمایه بعد از دو روز روند کاهشی، شاهد رشد حدود هشت هزار واحدی شاخص کل بود که به یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.   به دنبال وعده های نه چندان قابل اتکای نامزدهای ریاست جمهوری برای رسیدگی سریع به اوضاع بورس و برای دومین روز پیاپی، دوشنبه ۲۴ خرداد روند نزولی خروج

بازار سرمایه بعد از دو روز روند کاهشی، شاهد رشد حدود هشت هزار واحدی شاخص کل بود که به یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

 

به دنبال وعده های نه چندان قابل اتکای نامزدهای ریاست جمهوری برای رسیدگی سریع به اوضاع بورس و برای دومین روز پیاپی، دوشنبه ۲۴ خرداد روند نزولی خروج پول حقیقی از بورس ادامه یافت؛ وضعیتی که نشان می‌دهد برخی سرمایه‌گذاران روی افزایش هرچند موقتِ شاخص طی هفته‌های پیش رو حساب بازکرده‌اند.

 

به عبارتی دیگر و با این که سمت عرضه و تقاضا همچنان به سود فروشندگان است اما به نظر می‌رسد بازار خود را برای صعود آماده می‌کند و پس از تخلیه تاثیر اخبار مربوط به انتخابات و احیای احتمالی برجام، احتمال می‌رود مسیر روشن‌تری پیش روی بازار قرار گیرد. البته ترس و تردید رفتار بورس‌بازان را باید به ابهام اقتصاد ایران در پیوند با اوضاع سیاست خارجی مورد بررسی قرار داد.

 

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز درباره بازار روز سه شنبه قابل تامل است؛ تمامی پاسخگویان روند صعودی شاخص را برای بازار پیش بینی کرده اند. از نگاه فعالان و تحلیلگران، مسیر بازار برای صعودی شدن شاخص مهیا است اما روند معاملات را همچنان با وجود تعادلی فعلا به نفع عرضه می‌دانند. البته این نظرسنجی گویای تمام واقعیت نیست و رفتار بورس نشان داده می‌تواند تابعی از هیجانات پیش‌بینی نشده‌ای باشد که در دایره تحلیل‌ها نمی‌گنجد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات